Ερασιτεχνισμοί,σύγχυση και αδιαφορία για τον ΟΑΣΘ

Νίκος Ηλιάδης

Ο Χρήστος Σπίρτζης εξαγγέλλει αγορά καινούργιων λεωφορείων και η διοίκηση του ΟΑΣΘ εξετάζει αγορά μεταχειρισμένων από την Ιταλία

Ο υπουργός Μεταφορών εξαγγέλλει (για πολλοστή φορά) ότι επίκειται η αγορά 350 καινούργιων λεωφορείων για τον ΟΑΣΘ. Υπόσχεται, μάλιστα, ότι κάποιες πρώτες δεκάδες απ’ αυτά θα τρέξουν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης μέσα στον Μάιο. Την ίδια ώρα, όμως, αντιπροσωπεία του ΟΑΣΘ με επικεφαλής τον διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού πήγε στην Ιταλία για να ελέγξει περίπου 35 μεταχειρισμένα λεωφορεία προκειμένου να τα αγοράσει. Παράλληλα, ο φορέας ο οποίος έχει την ευθύνη του συγκοινωνιακού σχεδιασμού στη Θεσσαλονίκη, ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου, παραμένει εδώ και έναν μήνα ακέφαλος, καθώς ο υπουργός δεν φρόντισε να αναπληρώσει τον αποχωρήσαντα πρόεδρο Κώστα Αμπατζά ο οποίος μεταπήδησε στο γραφείο της υφυπουργού Ελευθερίας Χατζηγεωργίου. Με ελλιπή σύνθεση παραμένει εδώ και μήνες και το δ.σ. του ΟΑΣΘ καθώς ο Χρήστος Σπίρτζης δεν έχει αναπληρώσει ακόμη το κενό του Ακρίτα Καϊδατζή ο οποίος από τον περασμένο Αύγουστο μεταπήδησε στο Μέγαρο Μαξίμου ως γενικός γραμματέας της κυβέρνησης, ενώ δεν έχει υπογράψει ούτε την απόφαση για τον ορισμό νέου εκπροσώπου του δήμου Θεσσαλονίκης μετά την αποχώρηση της Καλυψώς Γούλα.

Αγορά καινούργιων λεωφορείων

Σε δηλώσεις του την περασμένη Πέμπτη (στον ραδιοφωνικό σταθμό News24/7) ο κ. Σπίρτζης είπε ότι «τις επόμενες 10-15 μέρες θα βγει ο διαγωνισμός που αφορά 350 λεωφορεία για τη Θεσσαλονίκη και μεγαλύτερο αριθμό για την Αθήνα. Ο διαγωνισμός θα γίνει κεντρικά από το υπουργείο, θα περιλαμβάνει τη συντήρηση και τα ανταλλακτικά». Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Νοέμβριο, μιλώντας στην ημερίδα της Voria.gr για το κυκλοφοριακό ο υπουργός Μεταφορών είχε πει ότι «στα τέλη Απριλίου με αρχές Μαΐου του 2019 θα δουν οι Θεσσαλονικείς τα πρώτα καινούρια αστικά λεωφορεία στην πόλη, εφόσον δεν υπάρξουν εμπλοκές στη σχετική διαγωνιστική διαδικασία. Τα υπόλοιπα καινούρια λεωφορεία θα φτάσουν με την ολοκλήρωση των διαδικασιών που αφορούν τον διαγωνισμό, σε 15-16 μήνες». Βεβαίως, έκτοτε παρήλθαν τριάμισι μήνες και ο διαγωνισμός δεν έχει βγει καν στον αέρα. Πέραν αυτού, είναι γνωστό ότι για να γίνει προμήθεια έστω και ενός λεωφορείου θα πρέπει να παρέλθουν τουλάχιστον 15 μήνες από την ανακήρυξη του αναδόχου.

Μεταχειρισμένα

Ίσως αυτός είναι ο λόγος που οι ιθύνοντες του ΟΑΣΘ αναζητούν λύση στην αγορά των μεταχειρισμένων. Την εβδομάδα που πέρασε τετραμελής αντιπροσωπεία του Οργανισμού με επικεφαλής τον διευθύνοντα σύμβουλο Σάββα Παναγιωτίδη, βρέθηκε στη Βόρεια Ιταλία προκειμένου να επιθεωρήσει μεταχειρισμένα λεωφορεία με σκοπό την αγορά τους. Σύμφωνα με πληροφορίες πρόκειται για περίπου 35 λεωφορεία από την Αυστρία, ηλικίας άνω των δώδεκα ετών, μάρκας Μερσεντές, τα οποία είναι σε καλή κατάσταση.

Σύμφωνα, ωστόσο, με αρμόδια πηγή, η σύμβαση την οποία έχει ο ΟΑΣΘ με το ελληνικό δημόσιο απαγορεύει την αγορά μεταχειρισμένων λεωφορείων. Αυτό σημαίνει ότι για να προχωρήσει αυτή η προμήθεια θα πρέπει το υπουργείο Μεταφορών να φέρει τροπολογία στη Βουλή προκειμένου να επιτραπεί μια τέτοια αγορά. Και όλα αυτά, ενώ ο ΟΑΣΘ ολοκληρώνει τον κύκλο του τον προσεχή Δεκέμβριο κι ενώ θα έπρεπε ήδη να ξεκινήσει τη λειτουργία του το διάδοχο σχήμα, οι Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης (ΑΣΥΘ Α.Ε.).

Τέλος, όπως αποκάλυψε προ ημερών η Voria.gr καθυστερεί και η υλοποίηση της απόφασης για την εκχώρηση μέρους του συγκοινωνιακού έργου γραμμών της υπαίθρου, από τον ΟΑΣΘ στο ΚΤΕΛ καθώς ο σχετικός φάκελος βρίσκεται κολλημένος εδώ και σχεδόν έναν μήνα στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Αυτό σημαίνει ότι στην καλύτερη περίπτωση τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ δεν θα μπορέσουν να μπουν στις γραμμές αστικής συγκοινωνίας πριν από τον Μάιο.

https://www.voria.gr/article/erasitechnismi-sigchisi-ke-adiaforia-gia-ton-oasth