grtimes.gr-Ο κρατικοποιημένος ΟΑΣΘ και η ταλαιπωρία των Θεσσαλονικέων

Της Άννας Ευθυμίου

Δικηγόρου και πολιτευτή ΝΔ Α’ Θεσσαλονίκης

Υποβαθμισμένες αστικές συγκοινωνίες παρέχει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, στους κατοίκους της Θεσσαλονίκης. Δεκάδες τα παραδείγματα με περιστατικά σε αστικά λεωφορεία που δεν μπορούν να παρέχουν καν την στοιχειώδη ασφάλεια στους επιβάτες.

Πράγματι, οι Θεσσαλονικείς, που αναγκάζονται να μετακινηθούν με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, έχουν να αντιμετωπίσουν έναν στόλο  απαρχαιωμένο,  με μικρό αριθμό λεωφορείων που δεν είναι ικανός να καλύψει τις ανάγκες και που κάποιες φορές μπορεί να γίνει ακόμη και επικίνδυνος για το επιβατικό κοινό και τους εργαζόμενους. Και φυσικά είναι ρυπογόνος για το περιβάλλον. Απαράδεκτες συνθήκες επιβίβασης, καθυστερήσεις και εγκληματικότητα είναι η πρωτοφανής εικόνα μέσα στα αστικά λεωφορεία.

Την ίδια ώρα ο διορισμένος από την κυβέρνηση πρόεδρος του οργανισμού, επιτίθεται στους εργαζόμενους, οι οποίοι προσπαθούν να προστατέψουν τους ίδιους αλλά και τους επιβάτες.

Η Ν.Δ. έχει επανειλημμένα καταγγείλει ότι η κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών της πόλης μας, μετά την κρατικοποίηση, πάει από το κακό στο χειρότερο.

Δυστυχώς, το πείραμα της κυβέρνησης να κρατικοποιήσει τον ΟΑΣΘ, μετά από είκοσι μήνες έχει αποτύχει παταγωδώς. Δε σημειώθηκε η παραμικρή βελτίωση, ο αριθμός των λεωφορείων μειώνεται, οι καθυστερήσεις για το επιβατικό κοινό συνεχίζονται και η ταλαιπωρία των πολιτών αυξάνεται.

Η κυβέρνηση και ο καθ’ υλην αρμόδιος υπουργός οφείλουν να τηρήσουν τις υποσχέσεις τους και να ενισχύσουν άμεσα το στόλο των λεωφορείων με 150 καινούρια και πλήρως εξοπλισμένα οχήματα. Από την πλευρά της η διοίκηση του οργανισμού οφείλει να παρουσιάσει στην ιστοσελίδα του όλα τα στοιχεία που αφορούν στο μεταφορικό του έργο, όπως ο αριθμός των δρομολογίων, η συχνότητά τους, οι χρόνοι των διαδρομών, οι ρυθμοί διέλευσης, οι όποιες αποκλίσεις.

Η κρατικοποίηση, λοιπόν, του ΟΑΣΘ και τις αναμενόμενες υπηρεσίες δεν παρέχει στους Θεσσαλονικείς και έχει οδηγήσει με τον τρόπο που συντελέστηκε στην υφαρπαγή των περιουσιών των μετόχων του ΟΑΣΘ, που στη συντριπτική τους πλειοψηφία είναι μικρομέτοχοι αφήνοντας έτσι «ξεκρέμαστες» εκατοντάδες οικογένειες.

Δε νοείται σε μία ευρωπαϊκή πόλη, όπως η Θεσσαλονίκη, όπου το μοναδικό μέσο μεταφοράς είναι οι αστικές συγκοινωνίες, αυτές να είναι τόσο υποβαθμισμένες. Αντί, λοιπόν, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ να επιχαίρει για την αποτυχημένη εκ των πραγμάτων κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, ας βελτιώσει τη λειτουργία του ΟΑΣΘ και ας αντιμετωπίσει τις σύγχρονες απαιτήσεις, λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες του επιβατικού κοινού και τις προτάσεις όλων των εμπλεκόμενων φορέων.

https://www.grtimes.gr/apopsi/arthra/o-kratikopoiimenos-oasth-kai-i-talaiporia-ton-thessalonikeon