Την απόφαση να προσβάλουν την έκθεση αποτίμησης των περιουσιακών στοιχείων του ΟΑΣΘ, την οποία έχει συντάξει εδώ και σχεδόν τρία χρόνια η εταιρεία Grant Thornton, έλαβαν στη διάρκεια χθεσινής συγκέντρωσης οι πρώην μικρομέτοχοι του Οργανισμού.

Στη συγκέντρωση η οποία πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο «Ν. Γερμανός» της ΔΕΘ, συμμετείχαν εκατοντάδες πρώην μικρομέτοχοι οι οποίοι ενημερώθηκαν από γνωστό δικηγορικό γραφείο της Θεσσαλονίκης για τις νομικές ενέργειες στις οποίες πρόκειται να προβεί το σωματείο τους, »Συνεργασία Μετόχων ΟΑΣΘ».

Στις τάξεις των πρώην μικρομετόχων υπάρχει έντονη δυσφορία για δύο λόγους.

Πρώτον, γι’ αυτό καθ’ αυτό το περιεχόμενο της έκθεσης αποτίμησης, την οποία είχε αποκαλύψει η «Μακεδονία της Κυριακής» στις 31 Ιουλίου 2022, σύμφωνα με την οποία όχι μόνον δεν πρόκειται να λάβουν αποζημίωση για τις μετοχές τους οι οποίες περιήλθαν στο ελληνικό δημόσιο με το νόμο Σπίρτζη (ν.4482/2017), αλλά προκύπτει και μια διαφορά σε βάρος του της τάξης των 3,5 εκατ. ευρώ.

Ο δεύτερος λόγος έχει να κάνει με τη στάση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών το οποίο παρότι έχει την έκθεση στα χέρια του εδώ και τρία χρόνια, την κρατά στα συρτάρια του, αποφεύγοντας να προωθήσει τις διαδικασίες προκειμένου να ολοκληρωθεί η εκκαθάριση του ΟΑΣΘ. Υπενθυμίζεται ότι με βάση το ν.4482/2017 η εκκαθάριση θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί στις 31 Δεκεμβρίου 2019. Αντ’ αυτού, δίνονται αλλεπάλληλες παρατάσεις στο σημερινό καθεστώς της εκκαθάρισης εν λειτουργία του ΟΑΣΘ, με την τελευταία να λήγει στις 31 Δεκεμβρίου 2023.

Απέναντι σε αυτά οι εκατοντάδες μικρομέτοχοι του Οργανισμού αποφάσισαν να καταθέσουν αγωγή, προσβάλλοντας το περιεχόμενο της έκθεσης αποτίμησης την οποία θεωρούν εσφαλμένη.

«Είναι φανερό ότι σκοπός τους είναι να τα φέρουν ‘ίσα βάρκα ίσα νερά’ ώστε να μην μας δώσουν ούτε ευρώ για την περιουσία που μας έχουν δημεύσει», αναφέρει στο makthes.gr πηγή των πρώην μικρομετόχων.

Σύμφωνα με την ίδια πηγή, ήδη άρχισε να συγκεντρώνεται από τους πρώην μικρομέτοχους το ποσό που απαιτείται για τις δικαστικές δαπάνες και έχει δοθεί εντολή σε γνωστό δικηγορικό γραφείο της Θεσσαλονίκης να προχωρήσει στην κατάθεση της αγωγής στο Εφετείο Αθηνών το οποίο είναι αρμόδιο, με βάση το ν.4482/2017. Σύμφωνα με την αρμόδια πηγή οι περίπου 2.000 πρώην μικρομέτοχοι κατείχαν 346 από τις συνολικά 424 μετοχές του ΟΑΣΘ.

Υπενθυμίζεται ότι στο Ν. 4482/2017 προβλέπεται ότι με την κρατικοποίηση «περιέρχεται αυτοδικαίως στο Ελληνικό Δημόσιο το σύνολο της κινητής και ακίνητης περιουσίας του ΟΑΣΘ. Η μεταβίβαση των περιουσιακών στοιχείων που η αξία τους έχει αποσβεσθεί γίνεται άνευ ανταλλάγματος.

Για τα περιουσιακά στοιχεία που δεν έχουν πλήρως αποσβεσθεί, το Ελληνικό Δημόσιο καταβάλλει στους μετόχους του Ο.Α.Σ.Θ. τη μη αποσβεσθείσα αξία, σύμφωνα με το άρθρο 25 του Ν. 4482/2017».

Αυτό ακριβώς ήταν το έργο το οποίο ανέλαβε η Grant Thornton, να προσδιορίσει δηλαδή την αναπόσβεστη αξία του ΟΑΣΘ από την οποία, σε συνδυασμό και με τις υπόλοιπες οικονομικές παραμέτρους (οφειλές του Οργανισμού προς το ελληνικό δημόσιο, ασφαλιστικά ταμεία, προμηθευτές κ.λπ.), θα κριθεί το ύψος της ενδεχόμενης αποζημίωσης που πρέπει να καταβληθεί προς τους πρώην μετόχους.

Όπως είχε αποκαλύψει η «ΜτΚ» τον Ιούλιο του 2022 η έκθεση της Grant Thornton καταλήγει στο συμπέρασμα ότι «η τελική αξία της αποτίμησης καταλήγει μηδενική». Μάλιστα, αν αφαιρέσει κανείς από τις χρεώσεις οι οποίες ανέρχονται σε 189.386.450 το ενεργητικό που είναι 185.879.421 προκύπτει και μια διαφορά της τάξης των 3.507.029 η οποία είναι σε βάρος των πρώην μετόχων.

Εν ολίγοις, με βάση αυτήν την έκθεση αποτίμησης της Grant Thornton, οι πρώην μέτοχοι, όχι μόνον δεν πρόκειται να πάρουν ούτε ευρώ για τις μετοχές τις οποίες κατείχαν έως τον Ιούλιο του 2017, αλλά βγαίνουν και χρεωμένοι από πάνω.

Όπως προαναφέρθηκε, η έκθεση αποτίμησης της αξίας του ΟΑΣΘ την οποία συνέταξε η Grant Thornton βρισκόταν στα χέρια του πρώην πλέον υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, ήδη από τον Φεβρουάριο του 2020.

Σύμφωνα με όσα προβλέπει ο ν. 4482/2017 η περαιτέρω διαδικασία προκειμένου να ολοκληρωθεί η εκκαθάριση του Οργανισμού, προβλέπει την αποδοχή της έκθεσης από τους μετόχους του ΟΑΣΘ, δηλαδή από τα συναρμόδια υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και το Οικονομικών, τα οποία εν συνεχεία θα πρέπει να την καταθέσουν στο Πρωτοδικείο Αθηνών ώστε να βγει η απαιτούμενη δικαστική απόφαση η οποία θα προσδιορίζει το ύψος της τελικής αποζημίωσης των πρώην μετόχων το οποίο, εν προκειμένω, είναι μηδενικό. Ωστόσο ο πρώην υπουργός απέφυγε να προχωρήσει αυτή τη διαδικασία.

https://www.makthes.gr/thessaloniki-meghali-sighkentrosi-ton-proin-mikrometochon-toy-oasth-ti-apofasisan-632777