Μειώθηκε ο στόλος του ΟΑΣΘ

Δεν φέρονται να ευθυγραμμίζονται τα στοιχεία που δίνει η διοίκηση του ΟΑΣΘ σε σχέση με …
τον αριθμό λεωφορείων που κυκλοφορούν στη Θεσσαλονίκη. Πρόσφατα, ο Πρόεδρος του ΔΣ δήλωσε για πολλοστή φορά (8/2/18) ότι τα μάχιμα λεωφορεία τα οποία παρέλαβαν – μετά την κρατικοποίηση τον Αύγουστο του 2017 – ήταν 254 και με πολύ μεγάλες προσπάθειες κατόρθωσαν να φτάσουν τον αριθμό 402.

Διαφορετική εικόνα δίνουν οι αριθμοί, κατά τις πληροφορίες του Sofokleousin και σύμφωνα με τα Μηνιαία Δελτία του ίδιου του ΟΑΣΘ.

Σύμφωνα με τα παραπάνω Δελτία, τον Ιούλιο του 2017 (παλαιά Διοίκηση) ο αριθμός των εν κινήσει λεωφορείων ήταν 352 και όχι 254.

Στη συνέχεια, υπό τη νέα Διοίκηση του κρατικοποιημένου πλέον ΟΑΣΘ, τα μάχιμα οχήματα όλους τους επόμενους μήνες του έτους μετά την κρατικοποίηση (Αύγουστος 2017 – Ιανουάριος 2018) ήταν λιγότερα από αυτά που κυκλοφορούσαν τους αντίστοιχους μήνες του 2016 και 2017 επί της προηγούμενης ιδιωτικής Διοίκησης του Οργανισμού (και παρά τις τεράστιες οικονομικές δυσκολίες που αυτή είχε λόγω της μη καταβολής των νόμιμων Επιδοτήσεων από την Κυβέρνηση).

Αναλυτικά, ο αριθμός των μάχιμων λεωφορείων του ΟΑΣΘ καθημερινά (Αύγουστος – Ιανουάριος 2016 -17 και Αύγουστος- Ιανουάριος 2017-18 – Σύνολο Αμαξοστασίων – α’ και β’ Βάρδια) έχει ως εξής:

α’ β’ α’ β’
– Αύγουστος 2016 :354 – 352 – Αύγουστος 2017 : 339 – 336 (μείον 31 λεωφορεία)

-Σεπτέμβριος 2016:420 – 417 – Σεπτέμβριος 2017 : 406 – 397 (μείον 31 » )

– Οκτώβριος 2016 : 402 – 400 – Οκτώβριος 2017 : 397- 389 (μείον 16 » )

– Νοέμβριος 2016 : 409 – 400 – Νοέμβριος 2017 : 407 – 394 (μείον 8 » )

– Δεκέμβριος 2016: 387 – 383 -Δεκέμβριος 2017 : 375 – 361 (μείον 34 » )

– Ιανουάριος 2017 : 391 – 390 – Ιανουάριος 2018 : 382 – 376 (μείον 23 » )

Από τα παραπάνω φαίνεται μία μέση μείωση άνω των 25 λεωφορείων καθημερινά στους δρόμους της Θεσσαλονίκης μετά την κρατικοποίηση και στη διάρκεια των πρώτων 5 μηνών Διοίκησης του νέου διορισμένου ΔΣ (σε σχέση με τους αντίστοιχους μήνες του προηγούμενου χρόνου) γεγονός το οποίο και ερμηνεύει ενδεχομένως τη μείωση των δρομολογίων, τις πρόσφατες συγχωνεύσεις Γραμμών, τις καθυστερήσεις αλλά και τον τριτοκοσμικό συνωστισμό τον οποίον καταγγέλλουν οι επιβάτες.

Παράλληλα για κακή ποιότητα υπηρεσιών από τον ΟΑΣΘ αναφέρει σε υπόμνημα της, η Ένωση Εμποροϋπαλλήλων Ν. Θεσσαλονίκης, οι οποίοι μεταξύ άλλων επισημαίνουν ότι οι επιβάτες δεν ενδιαφέρονται για την, όπως ισχυρίζεται η Κυβέρνηση, βελτίωση των οικονομικών στοιχείων του Οργανισμού, εάν αυτή έχει ως αποτέλεσμα την ταλαιπωρία των εργαζομένων, δεδομένου ότι η μείωση δρομολογίων φτάνει στο 10% σε σχέση με πέρισυ (π.χ. η συγχώνευση των γραμμών 25 και 57 που άφησε τη μισή συνοικία της Νεάπολης χωρίς συγκοινωνίες).

Οι Εμποροϋπάλληλοι καταγγέλλουν επίσης την παράταση που δόθηκε από την παρούσα Κυβέρνηση στη λειτουργία των οχημάτων κατά τρία χρόνια (από 20 χρόνια στα 23) ενώ διαμαρτύρονται και για την κακή συντήρηση των λεωφορείων, που, όπως επισημαίνουν, «…παίρνουν φωτιά στο δρόμο».

Δυστυχώς οι καταγγελίες των επιβατών που πολιορκούν καθημερινά το Τμήμα Παραπόνων του Οργανισμού αναφέρονται σε λεωφορεία χωρίς καλοριφέρ (γραμμή 66, Θέρμη), σε οροφές λεωφορείων που…στάζουν, σε λεωφορεία που βγάζουν καπνούς (10/2/18, οδός Ερμού) κ.α.

Παρόμοιες διαμαρτυρίες δέχτηκε πρόσφατα η Διοίκηση του ΟΑΣΘ από Δημάρχους και Δημοτικούς Συμβούλους του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, κατά τη διάρκεια δυο μαραθώνιων Συνεδριάσεων με αποκλειστικό θέμα τα προβλήματα του Οργανισμού και των Συγκοινωνιών της πόλης.

Στην ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της Θεσσαλονίκης (8/2/18) για τον απολογισμό της 5μηνης θητείας του νέου ΔΣ του κρατικοποιημένου Οργανισμού και το σχεδιασμό για το μέλλον, ζητήθηκαν επιτακτικά απαντήσεις για την επιδείνωση του Συγκοινωνιακού έργου και την καθημερινή ταλαιπωρία των επιβατών, ενώ ανάλογα οξυμμένο ήταν το κλίμα και στην αντίστοιχη συνεδρίαση της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κ. Μακεδονίας για τα προβλήματα στις Αστικές Συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης (13/2/18).

Πηγή: http://www.sofokleousin.gr/archives/374656.html

http://makpress.blogspot.gr/2018/02/blog-post_818.html