Ο κρατικός ΟΑΣΘ ιδιωτικοποιεί τον… εαυτό του

  • Της Μαρίας Μόσχου

Μπόνους στον πρώην μεγαλόμετοχο του ΟΑΣΘ, τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ετοιμάζεται να δώσει το υπουργείο Υποδομών ουσιαστικά αποζημιώνοντας τον για την απώλεια των μετοχών του από την κρατικοποίηση του Οργανισμού.

Την ίδια στιγμή με γοργούς ρυθμούς προχωρά η αποτίμηση του ΟΑΣΘ με την διοίκηση της εταιρείας να έχει ήδη αποφασίσει την δέσμευση πάνω από 520 χιλ. ευρώ για την υλοποίηση της συγκεκριμένης ενέργειας προκειμένου να προχωρήσει η εκκαθάριση της εταιρείας. Στόχος είναι η ολοκλήρωση της εκκαθάρισης μέσα σε τρεις μήνες ώστε να ενταχθεί στον ΑΣΗΘ με κύριο στόχο να αποφευχθεί η εκ νέου ιδιωτικοποίησή του Οργανισμού από την επόμενη κυβέρνηση.

Η συμφωνία με τους…μετόχους

Στην τελική ευθεία μπαίνει η ολοκλήρωση της συμφωνίας του υπουργείου και της διοίκησης του ΟΑΣΘ με τα ΚΤΕΛ τα οποία ζητούν πάνω από 7 εκατ. ευρώ για να αναλάβουν την εκτέλεση δρομολογίων στο υπόλοιπο του νομού.

Ωστόσο η ιδιαίτερα ιδιόρρυθμη σχέση που συνδέει τον ΟΑΣΘ με τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης έχει προκαλέσει τουλάιστον απορίες. Και αυτό γιατί τα ΚΤΕΛ ήταν ο μεγαλομέτοχος στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης  πριν ο υπουργός Υποδομών Χ. Σπίρτζης προχωρήσει στην κρατικοποίησή του. Συγκεκριμένα  από τις 424 ακέραιες μετοχές του ΟΑΣΘ τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης είχαν στην κατοχή τους 29 μετοχές, το Νομικό Πρόσωπο του ΟΑΣΘ 24 μετοχές, το Συνδικάτο των Εργαζομένων 22 μετοχές ενώ οι υπόλοιπες ήταν διασκορπισμένες σε 2.000 περίπου μικρομετόχους.

Σύμφωνα με πληροφορίες η αποζημίωση προς τα ΚΤΕΛ για την διενέργεια των μακρινών δρομολογίων θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως έμμεση «αποζημίωση» για τις μετοχές τους που είχαν κρατικοποιηθεί τον Ιούλιο του 2017.

Πάντως από την παράδοση των δρομολογίων του υπόλοιπου του νομού  Θεσσαλονίκης στα ΚΤΕΛ ο ΟΑΣΘ αναμένεται να εξοικονομήσει άμεσα περίπου 25 λεωφορεία τα οποία και θα δρομολογήσει στο κέντρο και τα προάστια προκειμένου να μειωθούν οι καθυστερήσεις που φτάνουν πολλές φορές και τη μία ώρα.

Αξιοσημείωτο είναι ότι ο ΟΑΣΘ στο υπόλοιπο του νομού αναγκαζόταν να καλύπτει αποστάσεις μέχρι και 60 χιλιόμετρα ανά κατεύθυνση δηλ. έως και 120 χιλ. ανά δρομολόγιο με τεράστιο κόστος.

Αυτός είναι και ο λόγος που πληροφορίες θέλουν να συζητείται και συμφωνία με τα ΚΤΕΛ Χαλκιδικής για τα δρομολόγια προς την Ανατολική Θεσσαλονίκη.

Καθυστερημένη απόφαση για την εκκαθάριση στη Διαύγεια

Με απόφαση που δημοσιεύτηκε στις 11 Οκτωβρίου στη Διαύγεια η διοίκηση του Οργανισμού ενέκρινε τη δέσμευση πίστωσης ύψους 420.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ αξίας 100.800 ευρώ (συνολικά 520.800)  σε βάρος της πίστωσης του προϋπολογισμού  εξόδων του ΟΑΣΘ για τη χρήση 2019 που αφορά δαπάνη για «υπηρεσίες αποτίμησης της αξίας της επιχείρησης ΟΑΣΘ» δηαλδή την εκκαθάριση του Οργανισμού.

Στην απόφαση αναγράφεται ότι η ανωτέρω δέσμευση υλοποιείται με την «υπ΄αριθ. πρωτ. ΔΠΔΑ/77157/4348/Φ.ΟΑΣΘ (ΑΔΑ 6Ξ11465ΧΘΞ-2ΣΖ) έγκριση ανάληψης πολυετούς υποχρέωσης του ΟΑΣΘ για τη διεξαγωγή διαγωνιστικής διαδικασίας με θέμα τον ορισμό ελεγκτικής εταιρείας διενέργειας εκκαθάρισης σύμφωνα με τον ν. 4482/2017 (Κωδ. Λογιστηρ. 61.) έτους 2019».

https://www.movenews.gr/o-kratikos-oasu-idivtikopoiei-ton-eayto-toy/