ΟΑΣΘ: Η τέως διοίκηση φταίει για τα λίγα λεωφορεία – Επίθεση στη voria.gr

Τι είπε στη σημερινή συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Στέλιος Παππάς για την κακή κατάσταση του στόλου και για τα δημοσιεύματα της Voria.

Στις ενέργειες και σε άλλες περιπτώσεις τις παραλείψεις της διοίκησης του ιδιωτικού ΟΑΣΘ απέδωσε την κακή κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών και την απουσία λεωφορείων από τους δρόμους της Θεσσαλονίκης ο πρόεδρος του Οργανισμού Στέλιος Παππάς κατά τη σημερινή συνέντευξη Τύπου με θέμα την «έρευνα για τη διαχείριση του στόλου».

Παράλληλα, ερωτηθείς για τα προβλήματα που παρουσιάζονται στο σύστημα της τηλεματικής ο κ. Παππάς τόνισε ότι ο Οργανισμός δεν έχει προετοιμαστεί ακόμη για την εναλλακτική λύση και εξαπέλυσε επίθεση -χωρίς πάντως να κατονομάζει το μέσο- στη Voria.gr για τα δημοσιεύματα που αφορούν την υπολειτουργία της τηλεματικής αλλά και γενικότερα τη λειτουργία του ΟΑΣΘ. Ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, μάλιστα, έφτασε στο σημείο να υποστηρίξει ότι υπάρχει «συνεργασία και παιχνίδι που κάνουν δημοσιογράφοι και βουλευτές με σκοπό να πλήξουν αυτό που κάνει η κυβέρνηση για τον ΟΑΣΘ».

Παππάς: 350 λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης

Ο κ. Παππάς είπε ότι αυτή τη στιγμή είναι στους δρόμους της Θεσσαλονίκης 350 λεωφορεία. Από τα συνολικά 622 που παρέλαβε η διοίκηση όταν ανέλαβε, υποστήριξε ότι λειτουργικά ήταν μόλις τα 245, αλλά και αυτά παρουσίαζαν πολλά προβλήματα. Σύμφωνα με τον κ. Παππά, από την ανάληψη των καθηκόντων της νέας διοίκησης, έχουν επισκευαστεί 24 λεωφορεία από την ΕΛΒΟ και ακόμη 24 είναι προς επισκευή. Δεν διευκρίνισε ωστόσο σε τι κατάσταση είναι τα υπόλοιπα λεωφορεία, είπε όμως ότι «από την μέρα αυτή και μετά έχει αρχίσει μια εξαιρετικά επίπονη προσπάθεια για την ανάταξη των λεωφορείων μέσα σε εξαιρετικά δυσμενείς οικονομικές δουλείες που βάρυναν τον οργανισμό».

«Αφού αναλάβαμε, οι προμηθευτές δεν μας έδιναν ανταλλακτικά γιατί ήταν απλήρωτοι», ανέφερε ο κ. Παππάς ενώ παράλληλα έκανε λόγο για πρόωρη γήρανση του στόλου, που οφειλόταν στο ότι η προηγούμενη διοίκηση δεν φρόντιζε για τις αναγκαίες συντηρήσεις των λεωφορείων, αλλά προτιμούσε να δίνει τα χρήματα στους μετόχους.

Στη συνέχεια ο πρόεδρος του Οργανισμού παρέθεσε στοιχεία σχετικά με εκποιήσεις λεωφορείων που έγιναν από το 2000 μέχρι το 2016. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον κ. Παππά, λεωφορεία ηλικίας 12 ή 15 ετών τα οποία είχαν αποσβεστεί λογιστικά, εκποιούνταν είτε ως λειτουργικά (πώληση σε ΚΤΕΛ και αυτοκινητιστές), είτε ως άχρηστο υλικό (scrap). Συγκεκριμένα, στην περίοδο 2000-2016 εκποιήθηκαν – αποσύρθηκαν από τον Ο.Α.Σ.Θ. 399 λεωφορεία εκ των οποίων το μεγαλύτερο μέρος ήταν ηλικίας 12 ετών. Τα λεωφορεία αυτά είχαν κόστος αγοράς 42.282.307,52 ευρώ και εκποιήθηκαν έναντι ποσού 860.081,58 ευρώ. «Με ένα μέσο κόστος 15.000 ευρώ ανά λεωφορείο, θα ήταν δυνατόν τα λεωφορεία αυτά να αναταχθούν και να προσφέρουν τουλάχιστον για μία τριετία τις υπηρεσίες τους με εγγύηση συντήρησης», πρόσθεσε ο κ. Παππάς. Σύμφωνα με τον ίδιο, αν είχε αξιοποιηθεί ο στόλος θα κόστιζε 6 εκατ. ευρώ και θα πρόσφερε συνολικά πάνω από 360.000 μέρες εργασίας. Αν υπολογίσουμε ότι το κάθε λεωφορείο προσφέρει έσοδο 500-600 ευρώ ημερησίως, αυτό σημαίνει ότι θα μπορούσαν να αποφέρουν στην τριετία 180-220 εκατ. ευρώ.

Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ έκανε ακόμη λόγο για «επιλεκτικές συγγένειες» ανάμεσα στους εργαζόμενους. Έδωσε μάλιστα στη δημοσιότητα μία ανακοίνωση υπογεγραμμένη από έξι σωματεία μετόχων του ΟΑΣΘ, που εκδόθηκε λίγο πριν τις εκλογές του 2007. Στην ανακοίνωση, οι μέτοχοι καλούνται να παραστούν σε εκδήλωση σε ξενοδοχείο της Θεσσαλονίκης, ώστε οι διοικήσεις των σωματείων «να τους κατατοπίσουν για το ποιοι από τους υποψήφιους βουλευτές της περιφέρειάς μας έχουν συμπαρασταθεί και βοηθήσει στην επίλυση των θεμάτων του Οργανισμού και υπεράσπισης των μετόχων αυτού». Η ανακοίνωση καταλήγει με την προτροπή: «Πιστεύουμε ότι θα πρέπει να γνωρίζετε το γεγονός αυτό και να το λάβετε υπ’όψιν σας κατά την επιλογήν σας στις εκλογές».

Η ανακοίνωση αυτή έρχεται σε συνέχεια άλλης ανακοίνωσης με ημερομηνία 17.7.2007, από τον πρόεδρο του Οργανισμού προς τους μετόχους, σχετικά με την παράταση της Οικονομικής Συμφωνίας του Οργανισμού με το Δημόσιο. Μεταξύ άλλων, στην ανακοίνωση αναφέρεται: «Πρέπει να επισημάνουμε τον ιδιαίτερο και καθοριστικό ρόλο που διαδραμάτισε γι’ αυτήν την ευτυχή για όλους μας κατάληξη ο πρώην βουλευτής Θεσσαλονίκης και Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών και νυν Πρόεδρος των ΗΛΠΑΠ κ. Δημήτριος Σταμάτης, τον οποίο και θερμότατα ευχαριστούμε (…) Η οικογένεια των συναδέλφων μετόχων δεν πρόκειται και δεν πρέπει να λησμονήσει ποτέ την τεράστια συμβολή του κ. Δημητρίου Σταμάτη στο μείζον γεγονός της υπογραφής της παράτασης της Οικονομικης Συμφωνίας Ελληνικού Δημοσίου και ΟΑΣΘ».

Ειδικά για τους πρώην μετόχους του Οργανισμού, ο κ. Παππάς είπε ότι αυτοί απειλούν τη διοίκηση, λέγοντας: «Πήρατε την περιουσία μας, θα σας κυνηγήσουμε μέχρι να φύγετε».

Αναδιαμόρφωση των δρομολογίων

Πάντως, ο κ. Παππάς είπε πως «τόσο η Διοίκηση του Ο.Α.Σ.Θ., κυρίως όμως το υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών αλλά και ο Ο.Σ.Ε.Θ. κοιτάμε προς το μέλλον. Εργαζόμαστε αφενός για να βελτιωθεί η σημερινή κατάσταση τόσο από άποψη σχεδιασμού όσο και από την άποψη της ανάταξης των λεωφορείων και της προμήθειας νέων». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον ίδιο, έχει ξεκινήσει η συνεργασία με την ΕΛΒΟ, αλλά και με άλλα εξωτερικά συνεργεία, τα οποία συνδράμουν στη διαδικασία της ανάταξης των λεωφορείων με δεδομένη την αδυναμία των συνεργείων του Οργανισμού να ανταποκριθούν.

Ο κ. Παππάς υποστήριξε ότι ο Ο.Σ.Ε.Θ. προσπαθεί να διαμορφώσει τον σχεδιασμό όλου τον κυκλοφοριακού συστήματος των λεωφορείων στο πολεοδομικό συγκρότημα της ευρύτερης περιοχής της Θεσσαλονίκης. Ανέφερε ότι είναι στους σχεδιασμούς του Οργανισμού να αποσυμφορηθεί το κέντρο της πόλης, μέσω της μετεπιβίβασης και της τοποθέτησης γραμμών που θα κάνουν μόνο το δρομολόγιο παράλληλα με την παραλιακή της Θεσσαλονίκης. Στον συνολικό επανασχεδιασμό, σύμφωνα με τον κ. Παππά, πρέπει να υπάρξει συστηματική συνεργασία ανάμεσα στον Ο.Α.Σ.Θ., τους εργαζόμενους, τον Ο.Σ.Ε.Θ. και σε μία επιτροπή διαδημοτική προκειμένου να διασφαλισθεί η αρτιότερη εξυπηρέτηση τον συνόλου των αναγκών τον πολεοδομικού συγκροτήματος. «Το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών αυτή τη στιγμή εργάζεται, ώστε αφενός να εξασφαλίσει στο συντομότερο δυνατό διάστημα ένα ικανοποιητικό αριθμό νέων λεωφορείων σε πρώτη φάση. Η δεύτερη φάση θα αφορά ένα μεγαλύτερο πρόγραμμα όπου θα ενεργοποιείται ο Α.Σ.Υ.Θ. και στο πλαίσιο της προσπάθειας για την πλήρη επαναλειτουργία της ΕΛΒΟ θα κατασκευαστούν μερικές εκατοντάδες λεωφορεία», κατέληξε ο πρόεδρος του Οργανισμού.

Ερωτηθείς γιατί επιμένει να επιρρίπτει ευθύνες στην προηγούμενη διοίκηση, ο Στέλιος Παππάς είπε: «Δεν μπορεί να δέχομαι επίπληξη επειδή ασχολούμαι με το παρελθόν», τονίζοντας ότι έργο της σημερινής διοίκησης είναι η εκκαθάριση, άρα με αυτό θα πρέπει να ασχοληθεί. «Αυτό πρέπει να γίνει αντιληπτό κυρίως από τον Τύπο. Δεν λαμβάνετε υπόψη σας ότι ήμασταν στο σημείο μηδέν και από εκεί προσπαθούμε να ξεκινήσουμε. Δεν δέχομαι μύγα στο σπαθί μου. Αυτή η διοίκηση θα είναι ο αχθοφόρος των προβλημάτων των προηγούμενων. Δεν μας πειράζει. Κατανοούμε απολύτως τον πόνο των πολιτών. Προσπαθούμε να παραδώσουμε στον ΑΣΥΘ έναν φορέα στοιχειωδώς καλύτερο από αυτόν που παραλάβαμε», είπε ο κ. Παππάς, επαναλαμβάνοντας ότι η σημερινή διοίκηση είναι προσωρινή και εκτελεί την εκκαθάριση.

Για το δρομολόγιο του λεωφορείου 23 στην Άνω Πόλη, ο κ. Παππάς είπε ότι η αλλαγή έγινε για να υπάρξει μεγαλύτερη συχνότητα στο δρομολόγιο, αλλά και γιατί ήταν παράνομο να γίνεται αναστροφή στο συγκεκριμένο σημείο. Σύμφωνα με τον ίδιο, το μικρό λεωφορείο που μπήκε για να καλύψει τις «χαμένες» στάσεις, στα 45 δρομολόγια εξυπηρέτησε μόλις 45 επιβάτες. Υπενθυμίζεται ότι οι κάτοικοι που εξυπηρετούνταν από το συγκεκριμένο δρομολόγιο έκαναν επανειλημμένα διαμαρτυρίες κατά της αλλαγής αυτής.

Από την πλευρά του ο Εμπορικός Διευθυντής ΕΛΒΟ, Δημήτρης Κατερτζής, παρουσίασε το «Πρόγραμμα ανακατασκευής – ανάτασης των λεωφορείων του ΟΑΣΘ». Σύμφωνα με τον ίδιο, το πρόγραμμα ξεκινά με την παραλαβή, τον έλεγχο και την καταγραφή των εργασιών που θα πρέπει να γίνουν για κάθε όχημα και των υλικών που θα χρειαστούν για κάθε ένα από αυτά. Στη συνέχεια, ξεκινούν οι απαιτούμενες εργασίες με την αποσυναρμολόγηση. Σύμφωνα με τον κ. Κατερτζή, όταν τα συνεργεία φτάνουν σε αυτό το στάδιο, διαπιστώνουν την τραγική κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα λεωφορεία διότι δεν είχαν γίνει κατά το προηγούμενο διάστημα οι απαιτούμενες συντηρήσεις. Οι εργασίες ολοκληρώνονται με την επανασυναρμολόγηση των οχημάτων.

Επίθεση στη Voria

Ο κ. Παππάς ρωτήθηκε για τη μη λειτουργία της τηλεματικής, ωστόσο έδωσε απάντηση αναφερόμενος στο δημοσίευμα της Voria.gr σχετικά με τον διαγωνισμό που αφορούσε την τηλεματική. Συγκεκριμένα, είπε: «Ο διαγωνισμός έβγαλε ένα μειοδότη και έβγαλαν ένα δημοσίευμα που έλεγε γιατί τη δώσαμε στον μειοδότη. Συγγνώμη, άμα τη δίναμε στον πλειοδότη θα μας δαγκώνατε γιατι τη δώσαμε στον πλειοδότη. Το δώσαμε στον μειοδότη. Μα ο μειοδότης, λένε, δεν έχει εμπειρία. Ποιος το είπε αυτό; Και η επιτροπή που ενέκρινε τι είναι; Τελείως άσχετη; Η μία προσφορά ήταν 60.000 το εξάμηνο η άλλη ήταν 30.000, σε ποιον να το δώσουμε, στο 60; Για πείτε μου εσείς». Ο ίδιος ανέφερε πως «η τηλεματική έχει ανατεθεί πλέον στον νέο ανάδοχο ως προς τη συντήρηση, γιατί για το σύστημα το ηλεκτρονικό υπάρχει ολόκληρη διαδικασία. Το κεντρικό παραμένει στον ίδιο ακόμη διότι δεν έχουμε ετοιμαστεί για την εναλλακτική λύση. Εμείς περιμένουμε τα τεύχη από το πανεπιστήμιο της Αθήνας για να προχωρήσουμε στη συνολική αναμόρφωση με στόχο την ψηφιακή ένταξη του οργανισμού και ως προς την τηλεματική και την εσωτερική οργάνωση του οργανισμού και στην καθιέρωση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου».

Από την πλευρά του ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού, Σάββας Παναγιωτίδης, έσπευσε να προσθέσει: «Και στα δύο υπήρχε μειοδότης με τα μισά λεφτά που ήταν ο προηγούμενος». Στη συνέχεια αναφέρθηκε στην επιστολή της εταιρείας προς τη Voria, λέγοντας: Ο γενικός πάροχος όμως, αυτός που έχει γενικά το έργο της τηλεματικής είναι παλιά εταιρεία, η οποία ακόμα ισχύει, η οποία με βάση το δημοσίευμα, σε βόρειες – νότιες σελίδες, έβγαλε διάψευση ακριβώς του άρθρου και ανάγκασε τον δημοσιογράφο ουσιαστικά να παραδεχθεί ότι έλεγε ψέματα. Αναγκάστηκε η ίδια εταιρεία, ο ίδιος ο πάροχος, να δημοσιεύσει αυτό το πράγμα ότι δεν έχει καμία σχέση αυτό που έλεγε το άρθρο με αυτό που υπονοούσε».

Ακόμη, αναφέρθηκε στο ρεπορτάζ της Voria με τίτλο «Αναξιοκρατία στον ΟΑΣΘ αποκαλύπτει επιστολή του προέδρου του ΤΕΕ/ΤΚΜ», σχολιάζοντας ως εξής: «Ένα σημείωμα του προέδρου του ΤΕΕ που είχε ημερομηνία Μαρτίου και το έβγαλαν τώρα ότι είναι καινούργιο, εντέχνως απέκρυψαν την ημερομηνία και το παρουσίασαν σαν καινούργιο, καινούργια επερώτηση για αυτό». Και συνέχισε: «Να δούμε τι συνεργασία υπάρχει και τι παιχνίδι κάνουν δημοσιογράφοι και βουλευτές με σκοπό να πλήξουν αυτό που κάνει η κυβέρνηση για τον ΟΑΣΘ, θέλουν να αποτύχει το εγχείρημα της κυβέρνησης. Τοπικοί βουλευτές της ΝΔ τα μετατρέπουν σε ερωτήσεις. Άμα θα δείτε τι πάσες γίνονται ασίστ… Ο δημοσιογράφος γράφει το άρθρο, μνημείο ψεμάτων και ανακριβειών, γράφει ότι θέλει για τις συμβάσεις που δεν ισχύουν και την επόμενη μέρα κάποιος βουλευτής της ΝΔ – τυχαία είναι ο ίδιος; δεν ξέρω – τις μετατρέπει σε ερωτήσεις».

Τέλος, ο κ. Παππάς αναφερόμενος σε προηγούμενο δημοσίευμα της Voria με τίτλο «Σκέφτεται ηρωική έξοδο από τον ΟΑΣΘ ο Στέλιος Παππάς» σχολιασε: «Εσείς τώρα τι έχετε καταλάβει; Ότι εγώ είμαι για να αποδράσω; Έτσι γράφτηκε. Αρχίζει να μ αρέσει η Θεσσαλονίκη…».

http://www.voria.gr/article/oasth-epithesi-pappa-stin-proigoumeni-diikisi-ke-sti-voria