Ρεπορτάζ: Δεν έχει τέλος η αναμονή στις στάσεις του ΟΑΣΘ-“Πρωτιά” σε καθυστερήσεις οι γραμμές 8 και 11

Καθυστερήσεις και υπερφόρτωση επιβατών παρατηρούν πολίτες τις Θεσσαλονίκης στα δρομολόγια του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης.

Στο επίκεντρο βρίσκονται οι γραμμές 8 (σ.σ. Α.Σ. ΙΚΕΑ-ΚΤΕΛ ΜΕΣΩ ΕΓΝΑΤΙΑΣ) και 11 (σ.σ. Ν.Σ ΣΤΑΘΜΟΣ-ΠΥΛΑΙΑ), για τις οποίες εντοπίζονται τα περισσότερα παράπονα των πολιτών σύμφωνα με ρεπορτάζ που κατέγραψε ο Alpha 96,5 στο κέντρο της πόλης.

«Το 11 αργεί πάρα πολύ, με πιάνουν τα νεύρα και μόνο που σκέφτομαι να το περιμένω», δηλώνει η κα. Νατάσα κάτοικος της περιοχής «Φάληρο». Η ίδια αναφέρει πως προτιμάει να μεταφέρεται με τη γραμμή 10 (σ.σ. ΧΑΡΙΛΑΟΥ-Ν.Σ ΣΤΑΘΜΟΣ) καθώς περνάει συχνότερα, ενώ πολλές φορές αναγκάζεται να πληρώνει ταξί, είτε για να καλύψει ένα μέρος της διαδρομής της, είτε γιατί δεν καταφέρνει να είναι εγκαίρως στη δουλειά της, λόγω των «αόριστων δρομολογίων του 11».

Για τις καθυστερήσεις της γραμμής 11, μιλάει και η κα. Λίνα, κάτοικος του κέντρου της Θεσσαλονίκης, επισκεπτόμενη ωστόσο αρκετές φορές την περιοχή της Πυλαίας. Σύμφωνα με την ίδια, τα λεπτά άφιξης των αστικών, τα οποία αναγράφονται στον ηλεκτρονικό πίνακα της στάσης με το σύστημα τηλεματικής, δεν είναι πάντα έγκυρα. Αντιθέτως, η ίδια διαμαρτύρεται λέγοντας πως «έχει τύχει να πάρω ταξί για Πυλαία, γιατί το 11 έλεγε ότι ερχόταν σε 26 λεπτά και μετά από πέντε λεπτά το είδα πίσω μου».

Ορισμένοι πολίτες διαμαρτύρονται και για τα δρομολόγια της γραμμής 8. Σύμφωνα με τον κ. Μιχάλη, «το 8 είναι πολύτιμο αστικό» για κατοίκους κοντά στις οδούς της Βασιλίσσης Όλγας και της Βασιλέως Γεωργίου, καθώς είναι το μοναδικό που διέρχεται από την οδό Εγνατίας, οπότε «θα έπρεπε να είναι συχνότερο». Εντούτοις, αντί να αυξάνονται τα δρομολόγια του 8, μειώνονται με αποτέλεσμα να επικρατεί «κατάσταση πανζουρλισμού» ανάμεσα στο επιβατικό κοινό, υποστηρίζει ο ίδιος.

Επίσης, η κυρία Μαρίνα και ο κύριος Ηλίας, μίλησαν για «ασφυκτικές διαδρομές» της γραμμής 8. Το συγκεκριμένο αστικό, αναφέρουν οι ίδιοι δηκτικά, «δεν επιλέγεις εσύ αν θα το πάρεις, αφήνεις αυτό να επιλέξει αν χωράς να μπεις».

«Δεν ξέρω τι πρωτο-υπολειτουργεί γενικά», σχολιάζει τέλος ο κ. Νίκος, αναφορικά με την εξυπηρέτηση του ΟΑΣΘ. «Γραμμές μειώνονται, αστικά δεν έρχονται, άλλα σου λένε ότι χαλάνε. Κατά τα άλλα το εισιτήριο μάς το αυξάνουν τακτικά, χωρίς να προσφέρουν καμία βελτίωση», προσθέτει ο ίδιος.

Οι αρνητικές εμπειρίες των πολιτών επεκτείνονται ωστόσο και σε άλλες γραμμές του ΟΑΣΘ, πέραν των προαναφερθέντων. Πολίτες μιλούν για καθυστερήσεις στην γραμμή 31 (σ.σ. ΒΟΥΛΓΑΡΗ-Κ.Τ.Ε.Λ), για πολύωρη αναμονή του 58 (σ.σ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ-ΠΑΝΟΡΑΜΑ) και του 52 (σ.σ. Ν.Σ ΣΤΑΘΜΟΣ – Α.Τ.Ε.Ι – ΣΙΝΔΟΣ).  «Έχει τύχει να περιμένω πάνω από 50 λεπτά» παραδέχεται πολίτης στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, μιλώντας για τη γραμμή 58.

Επιχειρώντας να λάβει μία απάντηση στις διαμαρτυρίες των πολιτών, ο Alpha 96,5 κατάφερε να επικοινωνήσει με στελέχη του ΟΑΣΘ, τα οποία πρόσκεινται στη διοίκηση. Σύμφωνα με αυτές, ο μειωμένος αριθμός οχημάτων που παρατηρείται στους δρόμους και στις παραπάνω γραμμές, οφείλεται σε βλάβες τις οποίες υπέστησαν και υφίστανται ορισμένα από αυτά. Συγκεκριμένα, οι ίδιες πηγές εξηγούν πως αν και θα έπρεπε να κυκλοφορούν περίπου 418 οχήματα, κατά το θερινό πρόγραμμα, τελικά κυκλοφορούν κατά μέσο όρο 350 λεωφορεία ημερησίως. Επίσης, οι πηγές από τον ΟΑΣΘ ισχυρίζονται, πως την αντίστοιχη περίοδο του 2017, όταν το κράτος μόλις είχε κρατικοποιήσει τον ιδιωτικό ως τότε οργανισμό, τα οχήματα τα οποία βρίσκονταν στους δρόμους έφταναν τα 245 ανά ημέρα.

Να σημειωθεί πως οι πολίτες οι οποίοι μίλησαν στον Alpha 96,5 εξέφρασαν τη δυσαρέσκειά τους για το γεγονός πως δεν ενημερώνονται για τις αλλαγές και τις όποιες βλάβες από τον ΟΑΣΘ, ενώ φάνηκαν να αγνοούν το γεγονός πως το σύστημα τηλεματικής (σ.σ. ενημέρωση άφιξης λεωφορείων στις στάσεις) έχει τεθεί εκτός λειτουργίας εν αναμονή σύναψης σύμβασης με εταιρεία η οποία θα αναλάβει τη συντήρησή του.

 

Ρεπορτάζ: Κατερίνα Βασιλείου

http://www.alpha965.gr/%CF%81%CE%B5%CF%80%CE%BF%CF%81%CF%84%CE%AC%CE%B6-%CE%B4%CE%B5%CE%BD-%CE%AD%CF%87%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%AD%CE%BB%CE%BF%CF%82-%CE%B7-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%AE-%CF%83%CF%84%CE%B9%CF%82/