voria.gr – Ανέκδοτο η αναστολή των αδειών καθώς δεν υπάρχουν λεωφορεία

Νίκος Ηλιάδης

Η αναστολή των αδειών του προσωπικού του ΟΑΣΘ φαντάζει σαν ανέκδοτο καθώς, ακόμη και εάν θα εφαρμοζόταν, δεν θα έλυνε απολύτως κανένα πρόβλημα.

Η ραγδαία αύξηση των κρουσμάτων covid-19 θορύβησε, όπως ήταν λογικό και το υπουργείο Μεταφορών καθώς οι συνθήκες συνωστισμού που παρατηρείται στα δημόσια Μέσα Μαζικής Μεταφοράς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αποτελούν ενδεχόμενη πηγή μετάδοσης της νόσου.

Εξ ου και το υπουργείο ανακοίνωσε χθες εσπευσμένα ότι ξεκινά ανάκληση αδειών του προσωπικού στις δημόσιες συγκοινωνίες της Αθήνας. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου «σε ΟΑΣΑ, ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ οι άδειες θα περιοριστούν στο 20% κατά τη διάρκεια του Αυγούστου. Οι φορείς θα εκτελούν από σήμερα Σάββατο ειδικό προσαρμοσμένο πρόγραμμα ώστε να αυξηθούν οι συχνότητες στους συρμούς, τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ και να διευκολυνθεί στο μέγιστο δυνατό η μετακίνηση του επιβατικού κοινού».

Συνθήκες υπερβολικού συνωστισμού παρατηρούνται, ως γνωστόν, και στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης. Κατά βάση στις γραμμές κορμού και κυρίως κατά τις ώρες αιχμής, δηλαδή νωρίς το πρωί και αργά το μεσημέρι. Το γεγονός έχει θορυβήσει το επιβατικό κοινό το οποίο είναι υποχρεωμένο να μετακινείται με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ καθώς δεν έχει τη δυνατότητα άλλου τρόπου μετακίνησης. Μόνον που, δυστυχώς, μέτρα σαν κι αυτό το οποίο ελήφθη για τον ΟΑΣΑ στην Αττική, στη Θεσσαλονίκη φαντάζει σαν ανέκδοτο καθώς, ακόμη και εάν θα εφαρμοζόταν, δεν θα έλυνε απολύτως κανένα πρόβλημα.

Ο λόγος είναι ότι από τον ΟΑΣΘ δεν λείπουν οι οδηγοί, τουλάχιστον σε αυτή τη φάση. Εκείνο που λείπει είναι τα λεωφορεία. «Με τους οδηγούς που διαθέτουμε αυτή τη στιγμή, είμαστε σε θέση να βγάλουμε στους δρόμους περί τα 450 λεωφορεία. Όμως ο ΟΑΣΘ αδυνατεί να δρομολογήσει ακόμη και διακόσια οχήματα», επισημαίνει στην Voria.gr ο πρόεδρος του Συνδικάτου των Εργαζομένων Δημήτρης Τσερμενίδης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, χθες Παρασκευή, βγήκαν στους δρόμους περί τα 180 λεωφορεία. «Καθημερινά δεκάδες οδηγοί παραμένουν χωρίς αντικείμενο καθώς δεν υπάρχουν λεωφορεία για να τα οδηγήσουν», εξηγεί ο κ. Τσερμενίδης. Συνεπώς, τονίζει, το ενδεχόμενο μέτρο ανάκλησης των αδειών δεν θα είχε κανένα απολύτως νόημα. «Απλώς θα μεγάλωνε ο αριθμός των οδηγών που κάθονται άπραγοι στα αμαξοστάσια».

Πέραν του συνωστισμού η μετακίνηση του επιβατικού κοινού με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ έγινε τις τελευταίες ημέρες σχεδόν μαρτυρική καθώς σε πολλά οχήματα δεν λειτουργούσε ο κλιματισμός, την ώρα που το θερμόμετρο άγγιζε τους 40 βαθμούς Κελσίου. «Φανταστείτε ότι την ίδια ώρα, μέσα στο λεωφορείο, η θερμοκρασία έφτανε ακόμη και στους 50 βαθμούς», δήλωσε στην Voria.gr οδηγός του ΟΑΣΘ.

Η ελπίδα στα μεταχειρισμένα

Πλέον, ο ΟΑΣΘ αναμένει εναγωνίως την επιτυχή ολοκλήρωση του διαγωνισμού για τη μίσθωση των 180 μεταχειρισμένων λεωφορείων, ελπίζοντας ότι τον Σεπτέμβριο θα μπορέσει να δρομολογήσει κάποια απ’ αυτά. Όπως έγραψε τις προηγούμενες ημέρες η Voria.gr, μοναδικός υποψήφιος ανάδοχος απέμεινε η εταιρεία MED BUSS & TRUCK CENTER AE του ομίλου Παπαδάκη καθώς ο Συνεταιρισμός ΚΤΕΛ Μακεδονία ο οποίος είχε επίσης καταθέσει προσφορά, αποκλείστηκε από τη συνέχεια του διαγωνισμού επειδή, σύμφωνα με το πρακτικό της επιτροπής που τον διενεργεί, δεν πληρούσε κάποιους από τους όρους της διακήρυξης.

Τις προσεχείς ημέρες η επιτροπή διενέργειας του διαγωνισμού πρόκειται να προχωρήσει στον έλεγχο της τεχνικής και οικονομικής προσφοράς του εναπομείναντος υποψηφίου αναδόχου ο οποίος περιλαμβάνει στην προσφορά του 75 αρθρωτά 18μετρα λεωφορεία και τα υπόλοιπα 105 είναι διαξονικά 12μετρα. Άγνωστο, προς το παρόν, παραμένει εάν ο Συνεταιρισμός θα καταθέσει προσφυγή κατά της απόφασης για τον αποκλεισμό του από τη συνέχεια του διαγωνισμού. Εάν συμβεί αυτό τότε ενδέχεται να υπάρξει νέα καθυστέρηση.

https://www.voria.gr/article/oasth-anekdoto-i-anastoli-ton-adion-kathos-den-iparchoun-leoforia