Εξελίξεις και πλούσιο παρασκήνιο από ΟΑΣΘ και ΟΣΕΘ

Ο Σπίρτζης θα επιθυμούσε να μην προκύψει σε αυτή τη φάση θέμα προέδρου στον ΟΣΕΘ καθώς ενδέχεται να πάμε σε εθνικές εκλογές τον Μάιο…

Γράφει ο Σαλονικιός

Προς αναζήτηση νέου προέδρου στον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης βρίσκεται ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης μετά την απόφαση του Κώστα Αμπατζά να αποχωρήσει προκειμένου να αναλάβει διευθυντής του πολιτικού γραφείου της υφυπουργού Εσωτερικών (τομέας Μακεδονίας Θράκης) Ελευθερίας Χατζηγεωργίου.

Ο Σπίρτζης θα επιθυμούσε να μην προκύψει σε αυτή τη φάση θέμα προέδρου στον ΟΣΕΘ καθώς ενδέχεται να πάμε σε εθνικές εκλογές τον Μάιο κι αυτό δυσχεραίνει οπωσδήποτε το έργο αναζήτησης νέου προέδρου για το υπολειπόμενο μικρό χρονικό διάστημα, εάν και εφόσον βεβαίως, γίνουν τελικά πρόωρες εκλογές. Όπως, όμως, πληροφορούμαι, η πίεση της Χατζηγεωργίου προς τον Αμπατζά ήταν αφόρητη οπότε η μετακίνηση πρόκειται να ολοκληρωθεί εντός της εβδομάδας.

Με τον τρόπο αυτόν λύνεται και ένα ακόμη πρόβλημα, αυτό των πολύ κακών σχέσεων ανάμεσα στον απερχόμενο πρόεδρο του ΟΣΕΘ και στον πρόεδρο του ΟΑΣΘ Στέλιο Παππά. Σύμφωνα με τον άνθρωπό μου ο οποίος γνωρίζει άριστα τι συμβαίνει πίσω από τις κλειστές πόρτες σε αυτούς τους δύο οργανισμούς, ο κυρ Στέλιος δεν καταλάβαινε από ρόλους και αρμοδιότητες και αποφάσιζε εκείνος για όλους και για όλα. Ακόμη και για θέματα τα οποία υπάγονταν σαφώς στην ευθύνη του ΟΣΕΘ. Για τις προστριβές αυτές ήταν ενήμερος και ο Σπίρτζης, ωστόσο προτίμησε να μην εμπλακεί γιατί, όπως έλεγε «που να μπλέκω τώρα με τον Στέλιο».

Στο μεταξύ ξεκίνησαν οι διαδικασίες για τη σταδιακή συγκρότηση της ΑΣΥΘ στην οποία θα μεταφερθεί όλο το συγκοινωνιακό έργο του ΟΑΣΘ, μαζί και με το προσωπικό του. Πριν από μερικές ημέρες συνεδρίασαν για πρώτη φορά οι δύο επιτροπές οι οποίες έχουν συγκροτηθεί προκειμένου να επεξεργαστούν τον κανονισμό λειτουργίας της ΑΣΥΘ καθώς και τον κανονισμό του προσωπικού. Σε αυτές τις επιτροπές συμμετέχουν εκπρόσωποι του ΟΑΣΘ, του συνδικάτου των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, του ΤΕΕ/ΤΚΜ, του δήμου Θεσσαλονίκης και της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας. Περιέργως, αγνοήθηκε ο ΟΣΕΘ παρότι εκείνος έχει την ευθύνη του συγκοινωνιακού έργου της Θεσσαλονίκης και επιπλέον, η ΑΣΥΘ είναι και θυγατρική του. Τελικώς, όπως πληροφορήθηκα, εκπρόσωπός του προσήλθε στις επιτροπές, έστω και ατύπως.

Επανέρχομαι στον ΟΑΣΘ για να σας πω ότι ένα από τα θέματα τα οποία συζητούνται εντόνως τον τελευταίο καιρό στους διαδρόμους του κτηρίου της Παπαναστασίου είναι τα χρέη τα οποία έχει ο υπό εκκαθάριση Οργανισμός προς διαφόρους. Μεταξύ αυτών είναι και το ελληνικό δημόσιο. Όπως πληροφορούμαι, το χρέος του ΟΑΣΘ σε ΦΠΑ αγγίζει σχεδόν τα 16 εκατ. ευρώ και είναι χρέος το οποίο δημιουργήθηκε επί ημερών Παππά. Εξ ου και η προ ολίγου καιρού ειδική τροπολογία με την οποία απαγορεύεται στην Εφορία να κατάσχει τις επιδοτήσεις των διαφόρων υπουργείων προς τον ΟΑΣΘ. Χώρια, βεβαίως, τα παλιά χρέη από την εποχή των μετόχων τα οποία έχουν μπει στην κατάψυξη καθώς θα διευθετηθούν (αυτό τουλάχιστον μεθοδεύει η διοίκηση Παππά) στο πλαίσιο της εκκαθάρισης.

Στα αμαξοστάσια, τώρα, του ΟΑΣΘ τα θέματα που συζητούνται είναι οι επαναλαμβανόμενες υποσχέσεις για προσλήψεις οδηγών και για αγορά νέων λεωφορείων. Και για τη μία και για την άλλη περίπτωση οι εργαζόμενοι, οδηγοί και τεχνίτες, θεωρούν ότι πρόκειται για ανέκδοτα. Και δεν έχουν άδικο.

Εξηγώ: ως προς το θέμα των οδηγών πριν από περίπου δυόμισι μήνες το δ.σ. του ΟΑΣΘ αποφάσισε να προχωρήσει στην πρόσληψη οδηγών με οκτάμηνες συμβάσεις. Ωστόσο, δύο μέρες μετά ο Αλέξης Τσίπρας από το βήμα των… εγκαινίων του σταθμού του μετρό στο Σιντριβάνι ανακοίνωσε ότι θα προσληφθούν οδηγοί με διετείς συμβάσεις. Πλην όμως, ούτε το ένα έτρεξε μέχρι τώρα, ούτε το άλλο.
Όσον αφορά την αγορά νέων λεωφορείων αυτό κι αν είναι ανέκδοτο και κυρίως οι δεσμεύσεις του κυρ Στέλιου αλλά και κυβερνητικών στελεχών ότι τον Μάιο θα έρθουν στην Θεσσαλονίκη τα πρώτα καινούργια λεωφορεία. Περιττό βεβαίως, να πούμε ότι για την αγορά τους δεν έχει κινηθεί έως τώρα καμία διαγωνιστική διαδικασία, όπερ σημαίνει ότι καινούργια λεωφορεία μπορεί να δούμε πράγματι τον Μάιο, αλλά του 2020.

https://www.voria.gr/article/exelixis-allla-ke-plousio-paraskinio-apo-oasth-ke-oseth