voria.gr-Βόμβα Κομισιόν:Κανένα σχέδιο από την κυβέρνηση για το μέλλον του ΟΑΣΘ

Σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό κανονισμό 1370/2007 στις 3 Δεκεμβρίου του 2019 λήγει και η μεταβατική περίοδος όποτε απελευθερώνονται οι αστικές συγκοινωνίες.

Αίσθηση προκάλεσε η απάντηση της Επιτρόπου Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Βιολέτα Μπουλκ στην ευρωβουλευτή της ΝΔ Μαρία Σπυράκη σχετικά με τη λειτουργία του ΟΑΣΘ μετά τις 3 Δεκεμβρίου του 2019, όταν και κανονικά θα έπρεπε να υπάρξει η μετάβαση στην ΑΣΥΘ.

Σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό κανονισμό 1370/2007 στις 3 Δεκεμβρίου του 2019 λήγει και η μεταβατική περίοδος όποτε απελευθερώνονται οι αστικές συγκοινωνίες. «Στο άγνωστο με βάρκα την… ελπίδα πορεύονται οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης καθώς η κυβέρνηση δεν έχει καταθέσει σχέδιο στην Κομισιόν για τη λειτουργία τους μετά τις 3 Δεκεμβρίου αφήνοντας την “καυτή πατάτα” του κρατικοποιημένου, πλέον, ΟΑΣΘ στα χέρια της ΝΔ», επισημαίνει η κα. Σπυράκη.

Από την πλευρά της, η Επίτροπος Μεταφορών επισημαίνει ότι οι υπηρεσίες της Επιτροπής δεν έχουν ενημερωθεί από την ελληνική κυβέρνηση για το προβλεπόμενο σχέδιο λειτουργίας των αστικών συγκοινωνιών στην πόλη μετά τις 3 Δεκεμβρίου 2019.

«Σε απόλυτη αντίθεση με όσα προβλέπονται στο ν.4482/2017, σύμφωνα με τον οποίο εντός του πρώτου εξαμήνου του 2019 έπρεπε να έχει οριστικοποιηθεί η ετοιμότητα της ΑΣΥΘ να αναλάβει το συγκοινωνιακό έργο της Θεσσαλονίκης και με δεδομένη την 3η Δεκεμβρίου ως καταληκτική ημερομηνία για την απελευθέρωση των συγκοινωνιών, η κυβέρνηση κατεβάζει μολύβια και ουσιαστικά ετοιμάζεται να παραδώσει χάος στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης», σχολιάζει η κα. Σπυράκη.

«Δεν έχουμε ενημερωθεί»

Στο ερώτημά της κ. Σπυράκη, το θέμα είναι η διαδικασία προσλήψεων στον ΟΑΣΘ, την ώρα που η εφαρμογή του κανονισμού αριθ. 1370/2007 προβλέπει, ανάμεσα στα άλλα, και την απελευθέρωση των αστικών συγκοινωνιών με μια μεταβατική περίοδο η οποία έχει καταληκτική ημερομηνία την 3η Δεκεμβρίου 2019.

Η κα. Σπυράκη επισημαίνει ότι ο ΟΑΣΘ βρίσκεται σε διαδικασία εκκαθάρισης προκειμένου να μετασχηματιστεί στη νέα εταιρεία «Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης ΑΕ».

Σύμφωνα με την ευρωβουλευτή, με τον Νόμο 4599/2019 δημιουργείται καθεστώς προσλήψεων προσωπικού στην υπό εκκαθάριση εταιρία, υπό συνθήκες περιορισμένου έως και ανύπαρκτου ελέγχου από την αρμόδια ανεξάρτητη αρχή επιλογής προσωπικού για τον δημόσιο τομέα (ΑΣΕΠ). Ειδικότερα, προβλέπεται η έκδοση προκήρυξης για προσλήψεις οδηγών από τον αρμόδιο Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κατόπιν εισήγησης του οικείου φορέα, ύστερα από έγκριση του ΑΣΕΠ, η οποία έγκριση χορηγείται εντός 15 ημερών. Ωστόσο, σε περίπτωση παρέλευσης της παραπάνω προθεσμίας, θεωρείται ότι χορηγήθηκε η έγκριση εκ μέρους του ΑΣΕΠ.

Η Μαρία Σπυράκη, αφού επισημαίνει ότι η διαδικασία πρόσληψης, όπως αυτή περιγράφεται, οδηγεί σε προσλήψεις για την υπό εκκαθάριση εταιρεία χωρίς να γίνεται εκ των πραγμάτων ουσιαστικός έλεγχος από την αρμόδια ανεξάρτητη αρχή (ΑΣΕΠ), η Επιτροπή ερωτάται εάν έχει ενημερωθεί από την ελληνική κυβέρνηση για την πορεία της απελευθέρωσης των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη, καθώς και για ενδεχόμενο σχέδιο για τη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών στην πόλη μετά τις 3.12.2019 και αν συνάδουν οι προσλήψεις με μειωμένο έλεγχο του ΑΣΕΠ σε μία υπό εκκαθάριση και μετασχηματισμό εταιρία μεταφορών με καλές πρακτικές εξυγίανσης

Στην απάντησή της η κα. Μπουλκ, αναφέρει ότι οι υπηρεσίες της Επιτροπής δεν έχουν ενημερωθεί από την ελληνική κυβέρνηση αναφορικά με την πρόοδο που έχει επιτευχθεί από την απορρύθμιση των αστικών μεταφορών στη Θεσσαλονίκη ή για το προβλεπόμενο σχέδιο λειτουργίας των αστικών συγκοινωνιών στην πόλη μετά τις 3 Δεκεμβρίου 2019.

«Το ενωσιακό δίκαιο, και ειδικότερα ο κανονισμός 1370/2007, δεν διευθετεί το ζήτημα της πρόσληψης προσωπικού από επιχείρηση μεταφορών η οποία βρίσκεται υπό καθεστώς εκκαθάρισης ή αναδιάρθρωσης», σημειώνει η αρμόδια Επίτροπος.

https://www.voria.gr/article/vomva-apo-komision-kanena-schedio-apo-tin-kivernisi-gia-ton-oasth