ΟΑΣΘ: «100 ημέρες δημόσιο – 100 ημέρες ταλαιπωρίας»

Πλησιάζουμε στην ολοκλήρωση 100 ημερών της νέας ¨δημόσιας¨ διοίκησης του ΟΑΣΘ. Ένας πρώτος απολογισμός είναι απαραίτητος για να καταλάβουμε και να αξιολογήσουμε τις διαφορές με την προηγούμενη διοίκηση. Θα πει κάποιος ότι είναι πολύ νωρίς για να φανούν τα πρώτα αποτελέσματα αλλά η νέα διοίκηση, με τις βαρύγδουπες δηλώσεις της για την αναδιάρθρωση και εξυγίανση της λειτουργίας, του μοναδικού συγκοινωνιακού φορέα της πόλης, προκαλούσε το κοινό αίσθημα ενάντια στο παλαιό καθεστώς του προνομιούχου μονοπωλιακού ιδιωτικού ΟΑΣΘ..
Ξεκινώντας από τα οφθαλμοφανή, αναφερόμαστε στην μη τήρηση των προγραμματικών εξαγγελιών και χρονοδιαγραμμάτων: υποσχέσεις για 400 λεωφορεία τον Σεπτέμβριο, με αύξηση τους στα 500 τους επόμενους μήνες και προσεχώς καινούργια λεωφορεία. Ρέστα από τα εκδοτικά μηχανήματα εισιτηρίων, έσοδα από τα οποία πλούτιζαν τα ταμεία του ΟΑΣΘ, μειώσεις στις τιμές εισιτηρίων, δωρεάν μετακινήσεις και πολλά ακόμη, μεταξύ αυτών και οι εργαζόμενοι – οδηγοί – του Οργανισμού, οι οποίοι θα διώκονται από την διοίκηση του Οργανισμού σε κάθε υπηρεσιακή παράβαση, όπως για παράδειγμα όταν τρώνε κουλούρι κατά την εκτέλεση δρομολογίου .
Εκατό ημέρες μετά διαπιστώνεται ότι οι βαρύγδουπες δηλώσεις δεν έχουν αντίκρισμα καθώς η έλλειψη λεωφορείων από την κυκλοφορία, η απώλεια δρομολογίων, η καθημερινή ταλαιπωρία των επιβατών σε βρώμικα και υποσυντηρημένα λεωφορεία, δημιουργεί έντονη δυσαρέσκεια. Μπορούμε να θυμηθούμε και την πρόσφατη διαμαρτυρία των φοιτητών του ΑΤΕΙΘ πάνω στο συγκεκριμένο θέμα. Παράλληλα πολλοί δήμοι του Νομού Θεσσαλονίκης έχουν εκφράσει παρόμοια παράπονα π.χ οι Δήμοι Χαλκηδόνας, Λαγκαδά κλπ. Σε όλα αυτά η αντίδραση της νέας διοίκησης ήταν “άμεση” καθώς ανακοίνωσε αύξηση των λεωφορείων στην γραμμή 52(52Α ) των ΑΤΕΙΘ. Μήπως τα επιπλέον λεωφορεία υπήρχαν και δεν χρησιμοποιούνταν ή θα θυσιαστεί κάποια άλλη περιοχή; Γιατί δεν δείχνει άραγε την ίδια σπουδή στην επίλυση του προβλήματος
του Δήμου Χαλκηδόνας και των υπολοίπων δήμων; Μήπως άραγε φοβήθηκε τις
αντιδράσεις των φοιτητών;
Δεύτερο και πολύ σημαντικό θέμα είναι η συντήρηση των λεωφορείων . Πάντα
υπήρχαν προβλήματα στα λεωφορεία και πως να μην υπάρχουν όταν μιλάμε για
έναν καταπονημένο στόλο οχημάτων σε ένα άσχημο οδικό δίκτυο. Το θέμα είναι
ότι μέσα σ’ αυτό το διάστημα που μεσολάβησε απ’ την ανάληψη της νέας
διοίκησης τα προβλήματα έχουν πολλαπλασιαστεί. Μπορούμε να θυμηθούμε τα
διάφορα βίντεο που κυκλοφόρησαν με τις κορδέλες στις θέσεις η ακόμα την
πόρτα που ¨κρέμασε¨ εν κινήσει, ή τα τζάμια που έσπασαν από το. Εδώ
συμβαίνει το παράδοξο ενώ δαπανώνται εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ (κατά
δήλωση του Προέδρου του Δ.Σ.) σε αγορά ανταλλακτικών, ο αριθμός των
κυκλοφορούντων λεωφορείων παραμένει καθηλωμένος γύρω στα 400. Με την
προηγούμενη διοίκηση, που δεν είχε οικονομική ευχέρεια, κυκλοφορούσαν κατά
κοινή ομολογία περισσότερα λεωφορεία.
Εξίσου σημαντικό είναι και το θέμα της ¨εισιτηριοδιαφυγής¨ καθώς και της
δωρεάν μετακίνησης των ανέργων και άλλων ευπαθών κοινωνικών ομάδων. Το
ζήτημα παίρνει την χροιά ρατσισμού κατά των ευνομούμενων πολιτών, οι οποίοι
αισθάνονται ανόητοι, αφενός διότι καταβάλλουν το αντίτιμο της μετακίνησης
και παράλληλα υπερφορολογούνται προκειμένου να καλύψουν τα ελλείμματα
που δημιούργησε ο κάθε “έξυπνος”, εκούσια ή ακούσια, δωρεάν
μεταφερόμενος επιβάτης, εφόσον η νέα διοίκηση αποφάσισε να παύσει κάθε
έλεγχος εισιτηρίων και οι ελεγκτές να παρέχουν πλέον συμβουλευτικές
υπηρεσίες.
Κλείνοντας τίθεται το ερώτημα: η νέα διοίκηση ακολουθεί την παρούσα
στρατηγική διότι σταμάτησαν να υπάρχουν λαθρεπιβάτες και τα έσοδα από τα
εισιτήρια αρκούν για να καλύψουν την λειτουργία του Οργανισμού; ή μήπως ως
δια μαγείας βρήκαν και εκταμιεύουν εγγεγραμμένα κονδύλια τα οποία έπρεπε
να εκταμιευτούν στην προηγούμενη διοίκηση. Απεύχομαι και δεν επικροτώ την
τρίτη άποψη ότι δηλαδή, μεθοδευμένα ακολουθείται από την νέα διοίκηση
σχέδιο υπερχρέωσης της δημόσιας αστικής συγκοινωνίας του Νομού
Θεσσαλονίκης, προκειμένου να αποτελέσει ελκυστικό προϊόν προς πώληση.
Σε κάθε περίπτωση με την σιωπή και την ανοχή μας, γινόμαστε όλοι συνυπεύθυνοι στο αποτέλεσμα!!!!!!

Ενας μέτοχος

13/11/17