Ερώτηση Καράογλου-Υπό περίεργες συνθήκες η εκποίηση σκραπ του ΟΑΣΘ

Θεσσαλονίκη, 10 Μαΐου 2019

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Θ. ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ: «ΥΠΟ ΠΕΡΙΕΡΓΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ Η ΕΚΠΟΙΗΣΗ ΣΚΡΑΠ ΤΟΥ ΟΑΣΘ»

Ερώτηση στη Βουλή με την οποία θέτει μια σειρά ερωτημάτων για τις περίεργες συνθήκες εκποίησης του σκραπ που βρίσκεται στις εγκαταστάσεις των αμαξοστοιχιών του ΟΑΣΘ, σε Φοίνικα και Σταυρούπολη, κατέθεσε ο κ. Θεόδωρος Καράογλου.

Απευθυνόμενος προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, ο βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας επισημαίνει πως η χρονική συγκυρία διεξαγωγής του διαγωνισμού για την εξεύρεση πλειοδότη για την αγορά του σκραπ προκαλεί εντύπωση, καθώς ο κρατικοποιημένος πλέον ΟΑΣΘ βρίσκεται σε καθεστώς εκκαθάρισης, ενώ δεν έχει πραγματοποιηθεί η αποτίμηση της περιουσίας του.

Το σκραπ του ΟΑΣΘ συνθέτουν παλαιά ανταλλακτικά και ανακυκλώσιμα υλικά από τη συντήρηση των λεωφορείων, υλικά τα οποία είναι εύκολα διαχειρίσιμα, καθώς φορτώνονται και μεταφέρονται.

Ωστόσο, συνεχίζει στην ερώτησή του ο κ. Καράογλου, οι όροι του διαγωνισμού φαίνεται να «φωτογραφίζουν» ακόμα και την εκποίηση μεγαλύτερων κομματιών ή ακόμα και παλαιών λεωφορείων, που αποτελούν πάγια περιουσιακά στοιχεία του Οργανισμού που δεν έχουν καταγραφεί και αποτιμηθεί. Σύμφωνα, μάλιστα, με όσα ορίζονται στην παράγραφο 4 των όρων της εν λόγω προκήρυξης, το σκραπ θα κοπεί σε μικρά κομμάτια προκειμένου να μεταφερθεί, πρακτική που θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά.

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούουν οι μέτοχοι οι οποίοι φοβούνται πιθανή εκποίηση των περιουσιακών στοιχείων του ιδιωτικού ΟΑΣΘ, όπως μηχανήματα και λεωφορεία και ως εκ τούτου δεν θα μπορέσουν να απογραφούν από την Ελεγκτική Εταιρεία. Από την αποτίμηση των περιουσιακών στοιχείων που μπορεί να χαθούν εάν προχωρήσει υπό αυτούς τους όρους η εκποίηση του σκράπ, θα εξαρτηθεί σε σημαντικό βαθμό η αποζημίωση που θα λάβουν οι ιδιώτες μέτοχοι του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης οι οποίοι έχασαν τις μετοχές τους από την ιδιότυπη κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ το 2017.

Με την ερώτησή του  ο κ. Καράογλου ζητά να ενημερωθεί:

-Πώς προχωρά η διοίκηση του ΟΑΣΘ στην εκποίηση περιουσιακών του στοιχείων χωρίς να έχει γίνει ακόμη η αποτίμησή τους και ενώ ο Οργανισμός βρίσκεται υπό εκκαθάριση;

-Στα υπό εκποίηση υλικά περιλαμβάνονται πάγια στοιχεία του ισολογισμού του Οργανισμού;

-Για ποιους λόγους αναφέρεται στην προκήρυξη ότι ο ανάδοχος θα κόψει το σκραπ σε μικρά κομμάτια προκειμένου να καταστεί δυνατή η μεταφορά του; Τι στοιχεία περιλαμβάνει το σκραπ;

-και τέλος πώς προβλέπεται το αρμόδιο Υπουργείο να προστατεύσει τους μετόχους του ΟΑΣΘ που περιμένουν τις αποζημιώσεις τους για τις μετοχές που έχασαν από την κρατικοποίηση του Οργανισμού;