thesseconomy.gr-Θ. Καράογλου: «Χωρίς λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης ο ΟΑΣΘ»Ερώτηση στη Βουλή

«Η τραγική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), το μοναδικό μέσο μαζική μεταφοράς που έχουν στη διάθεσή τους οι πολίτες και οι επισκέπτες της Θεσσαλονίκης, μετά από τέσσερα χρόνια διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και μετά την κρατικοποίησή του καταγράφεται καθημερινά». Αυτό επισημαίνει, μεταξύ άλλων, ο βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης της ΝΔ, Θεόδωρος Καραάογλου ο οποίος κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή με αφορμή και το σημερινό ρεπορτάζ του thesseconomy.gr.

«Η ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού, η κακή κατάσταση του στόλου των λεωφορείων που τα καθιστά ακόμα και επικίνδυνα, η μείωση των λεωφορείων που εκτελούν δρομολόγια, η μεγάλη αναμονή των επιβατών στις στάσεις αποτυπώνονται και στοιχειοθετούνται και με συγκεκριμένους αριθμούς.

Από τον Αύγουστο του 2017 όταν και κρατικοποιήθηκε ο Οργανισμός κυκλοφορούν στους δρόμους ημερησίως κατά μέσο όρο 100 λεωφορεία λιγότερα. Επιπλέον σε περιόδους αιχμής για την αγορά, όπως είναι οι εορταστικές περίοδοι των Χριστουγέννων καταγράφεται δραματική μείωση των δρομολογίων, γεγονός που επιδεινώνει την ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού.

Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι στις παραμονές Χριστουγέννων του 2016 (23.12.2016) εκτελούσαν δρομολόγια 425 λεωφορεία, το 2017 (20.12.2017) επί κρατικής διοίκησης μειώθηκαν σε 393, για να φτάσουν το 2018 (24.12.2018) στα 370. Πέρα από τις μειώσεις του στόλου των λεωφορείων που βρίσκεται στον δρόμο, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι τις αντίστοιχες μέρες δεν υπήρχε πλέον ούτε ένα εφεδρικό όχημα για να καλύψει κάποια πιθανή βλάβη, έναντι των 23 εφεδρικών λεωφορείων που υπήρχαν την αντίστοιχη περίοδο το 2016.

Το μοτίβο επαναλαμβάνεται και τον Απρίλιο του 2018 με τα διαθέσιμα λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης να φτάνουν τα 410, όταν την ίδια περίοδο το 2017, επί ιδιωτικής διοίκησης ήταν 486 και το 2016 έφταναν τα 517», σημειώνει ο κ. Καράογλου και προσθέτει: «Η μείωση των λεωφορείων από τους δρόμους της πόλης συνδέεται από ότι φαίνεται και με την αύξηση του αριθμού των λεωφορείων που παραμένουν παροπλισμένα στα αμαξοστάσια λόγω βλαβών και μη επισκευής τους. Την περίοδο που ο Οργανισμός βρισκόταν σε καθεστώς κρατικοποίησης η κατάσταση έφτασε στο απροχώρητο, καθώς δεν μπορούσε να προχωρήσει σε διαγωνισμούς για την προμήθεια ανταλλακτικών.
Ωστόσο η κατάσταση αυτή δεν φαίνεται να εξομαλύνεται. Στις αρχές Ιουνίου του 2018 (09.06.2018) εμφανίζονται 248 λεωφορεία με βλάβες, όταν αντίστοιχα επί ιδιωτικής διοίκησης το 2017 (07.06.2017) είχαν καταγραφεί 190 και το 2016 (04.06.2016) 151 λεωφορεία με βλάβες. Ο μεγάλος αριθμός των λεωφορείων που βρίσκονται στα αμαξοστάσια λόγω βλαβών και η έλλειψη εφεδρικών λεωφορείων έχει ως αποτέλεσμα κάποιες γραμμές να λειτουργούν ακόμα και με λιγότερα από τα μισά λεωφορεία από αυτά που προβλέπεται με τους επιβάτες να στοιβάζονται σε αυτά μετά από πολύωρες αναμονές στις στάσεις».

Κατόπιν τούτων -καταλήγει η ερώτηση του βουλευτή Β’ Θεσσαλονίκης της ΝΔ, Θεόδωρου Καράογλου- ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

«-Επιβεβαιώνει το αρμόδιο Υπουργείο τη συνεχή μείωση των λεωφορείων του ΟΑΣΘ που βρίσκονται διαθέσιμα στους δρόμους της πόλης και τη συνεχή αύξηση των λεωφορείων που βρίσκονται προς επισκευή στα αμαξοστάσια;

-Σε τι ενέργειες προβλέπεται να προβεί άμεσα το αρμόδιο Υπουργείο προκειμένου να προχωρήσουν οι επισκευές των παροπλισμένων λεωφορείων στα αμαξοστάσια του ΟΑΣΘ;

 

https://thesseconomy.gr/%CE%B8-%CE%BA%CE%B1%CF%81%CE%AC%CE%BF%CE%B3%CE%BB%CE%BF%CF%85-%CF%87%CF%89%CF%81%CE%AF%CF%82-%CE%BB%CE%B5%CF%89%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B5%CE%AF%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%B4%CF%81/