Παρέμβαση της αντιπροέδρου του Σωματείου “Συνεργασία Μετόχων ΟΑΣΘ”,Δέσποινας Στεφανίδου,στο Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης 11/12/2019

Κύριε Δήμαρχε
Κύριοι Δημοτικοί Σύμβουλοι
Αξιότιμοι συμπολίτες
Ως αντιπρόεδρος του Σωματείου «Συνεργασία Μετόχων ΟΑΣΘ»,που είναι ο μόνος θεσμοθετημένος φορέας που ιδρύθηκε μετά την «Κρατικοποίηση» του Οργανισμού κι έχει αναλάβει την νομική εκπροσώπηση των Μετόχων του ΟΑΣΘ,σας ευχαριστώ για την τιμή της προσκλήσεως και το βήμα που μας δίνετε,καθώς πάνω από δύο χρόνια δίνουμε έναν αγώνα επιβίωσης και αντιμετωπίζουμε ομερτά από τα ΜΜΕ.
Το λεωφορείο εμφανίστηκε στη Θεσσαλονίκη, μετά τη Γενοκτονία στην καθ΄ημάς Ανατολή και την Ανταλλαγή των πληθυσμών, το 1923.Πρόσφυγες από την Μικρά Ασία,την Θράκη τον Πόντο λειτούργησαν λεωφορεία ως ατομική επιχείρηση προσπαθώντας να επιβιώσουν και να προσφέρουν στο κοινωνικό σύνολο υπηρεσίες μετακίνησης την πόλη που μεγάλωσε.
Μετά από πολλούς δημοκρατικούς αγώνες έφθασε να συσταθεί ο ΟΑΣΘ το 1957.
Τον ονόμασαν «την τελευταία κομμουνιστική επιχείρηση» της Ευρώπης καθώς το 2017 απαρτιζόταν από 2000 Μετόχους,κατά 90% Μικρομέτοχοι και δύο Μεγαλομέτοχοι :
To Συνδικάτο των Εργαζομένων (ήμασταν τόσο δημοκράτες που βάλαμε τους εργαζόμενούς μας στη Διοίκηση του Οργανισμού) και το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης.
60 χρόνια παρείχαμε ποιοτικές υπηρεσίες με συνεχή βελτίωση και πρωτοπορία,π.χ.Τηλεματική που κατέκτησε πανευρωπαϊκό βραβείο καινοτομίας το 2016 στο Λονδίνο.
Οι υπηρεσίες άρχισαν να φθίνουν το 2015, οπότε η τότε Κυβέρνηση συστηματικά στραγγάλισε οικονομικά τον Οργανισμό κάνοντας μνημόσυνο με ξένα κόλλυβα,δηλ. ασκούσε κοινωνική πολιτική αλλά δεν κατέβαλλε την προβλεπόμενη από την Σύμβαση αντισταθμιστική οφειλή. Ταυτόχρονα ξεκίνησε μια κατασυκοφάντηση των λεωφορειούχων που θίγει την τιμή και την υπόληψη νοικοκύρηδων,έντιμων,καλοπληρωτών στο Δημόσιο,νομοταγών πολιτών.
Μέχρι το 2017, που με τον νόμο 4482/17, που αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία για τα νομικά χρονικά,της Ελλάδας,της Ευρώπης και του πλανήτη ολόκληρου,απαλλοτρίωσαν την περιουσία μας χωρίς να μας καταβάλλουν μέχρι σήμερα την ελάχιστη αποζημίωση.
Δηλαδή την ΔΗΜΕΥΣΑΝ !Είμαστε 2000 οικογένειες λεωφορειούχων χωρίς λεωφορεία, ένα μεγάλο κοινωνικό πρόβλημα.
Μας κατηγόρησαν για το κακώς ονομαζόμενο «μέρισμα» ότι αποκομίζαμε κέρδη χωρίς επειχειρηματικό ρίσκο.
Το μέρισμα δεν ήταν κέρδος.Ήταν ένα ενοίκιο για την παραχώρηση των λεωφορείων μας.
Το μέρισμα ήταν αναλογούν.Για του λόγου το αληθές ,ορίστε μία από τις τελευταίες μου αποδείξεις απολήψεως Μετόχου,όπου φαίνεται ότι στο 1/8 της μετοχής που κατείχα εγώ και το 90% των συναδέλφων αναλογούσε 375 ευρώ που βγάζοντας τον ΟΑΕΕ,10% για αποθεματικό για τα νέα λεωφορεία και εισφορά αλληλεγγύης,κατέληγαν στα χέρια μας μόλις 50 ευρώ.
Αυτό ήταν το περίφημο «μέρισμα» !
Μας έβαλαν να πληρώσουμε φόρο για μερίσματα που δεν εισπράξαμε  το 2016 και το 2017 και προκαταβολή φόρου .
Τώρα :
Οι λεωφορειούχοι της Θεσσαλονίκης υποφέρουμε διπλά.Αφ΄ενός για την αφαίρεση της μικρής περιουσίας μας κόντρα σε κάθε δίκαιο και στο Σύνταγμα.
Αφ΄ετέρου γιατί ως μικρομεσαίοι είμαστε κι εμείς επιβάτες του τριτοκοσμικού Κρατικού ΟΑΣΘ που κάθε μέρα καταρρέει περισσότερο.
Δικά μας παιδιά λιποθυμούν από τον συνωστισμό.
Δικά μας παιδιά ταλαιπωρούνται,πασχίζοντας να φθάσουν στη δουλειά τους που κινδυνεύουν να χάσουν ,λόγω των λεωφορείων που έρχονται γεμάτα, το ένα μετά το άλλο.
Οι γονείς μας που γέρασαν δυσκολεύονται ν΄ανέβουν το πρώτο σκαλοπάτι στα μπλε και κόκκινα λεωφορεία,τα άνω 20ετίας που ψήφισε με νόμο κι επέτρεψε η προηγούμενη  Κυβέρνηση να κυκλοφορούν.Πειραματίστηκαν με το μοναδικό μέσον μαζικής μεταφοράς της μεγαλούπολης της Μακεδονίας μας και απέτυχαν.Και τώρα την πληρώνουμε όλοι .
Νέος γύρος υποσχέσεων τάζει στο λαό της Θεσσαλονίκης ότι η λύση θα έρθει με την ανάθεση 25 γραμμών στο Μεγαλομέτοχο του ΟΑΣΘ,ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης
Κι ερωτούμε :
Eμείς,που είμαστε το 90% των Μετόχων,οι Μικρομέτοχοι, είμαστε οι κακοί ιδιώτες ενώ ο Μεγαλομέτοχος είναι οι καλοί ιδιώτες ;
Πώς,αφού δεν μας έχουν αποζημιώσει θα μοιράσουν την περιουσία μας σε άλλον πάροχο συγκοινωνίας ;
Η Ευρωπαϊκή οδηγία όριζε ότι μετά τις 3-12-19 θα γινόταν Διεθνής Διαγωνισμός για την ανάθεση Συγκοινωνιακού έργου.Γιατί προχωρούν σε απευθείας ανάθεση ;
Εμείς δεν θα υποχωρήσουμε από τα δίκαια αιτήματά μας.Θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε τα νόμιμα δικαιώματά μας.
Προκαλούμε όποιον έχει στοιχεία για κακοδιαχείριση της Διοίκησης του ιδιωτικού ή του κρατικού ΟΑΣΘ να τα προσκομίσει στον Εισαγγελέα.(Να διευκρινήσω ότι το επώνυμό μου,Στεφανίδου,δεν έχει καμμία σχέση με τον τέως πρόεδρο,Χρήστο Στεφανίδη,δεν είμαστε συγγενείς,πρόκειται για απλή συνωνυμία.
Είμαστε εμείς, οι λεωφορειούχοι της πόλης που παρείχαμε στη Θεσσαλονίκη αξιοπρεπείς και αξιόπιστες Συγκοινωνίες επί 60 συναπτά έτη, έχουμε γνώση,εμπειρία,σχέδιο για την επόμενη ημέρα
και προτιθέμεθα να αναλάβουμε επιχειρηματικό ρίσκο.
Σε κάθε περίπτωση,θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε την αξιοπρέπειά μας και ως λεωφορειούχοι και ως επιβάτες.
Η κατάσταση με τον ΟΑΣΘ,ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΑΛΛΟ !
Ευχαριστώ.