thesseconomy.gr – Πλούσιο… ιστορικό βλαβών στα φρένα έχει το λεωφορείο που κρεμάστηκε στο κενό!
Ούτε μία, ούτε δύο, αλλά δεκατέσσερις φορές (!) μπήκε τον τελευταίο ενάμισι χρόνο στο συνεργείο διότι παρουσίασε πρόβλημα στα φρένα. Ο λόγος, για το λεωφορείο του ΟΑΣΘ που βγήκε τη Δευτέρα (5/8) εκτός δρόμου καθώς δεν είχε φρένα με αποτέλεσμα να κρεμαστεί στο κενό. Το περιστατικό σημειώθηκε στο αμαξοστάσιο του Οργανισμού στη Σταυρούπολη και πυροδότησε νέες κόντρες, καθώς το ανέδειξε μέσω του προσωπικού της λογαριασμού στο facebook, η δημοσιογράφος και υποψήφια βουλευτής ΝΔ στις πρόσφατες εκλογές, Σύνθια Σάπικα η οποία έγραψε χαρακτηριστικά: «Σήμερα το πρωί έφυγε λεωφορείο χωρίς φρένα! Από κάτω (στο χαμηλό επίπεδο) υπήρχε ένας εργαζόμενος, ο οποίος γλίτωσε από θαύμα! Το συμβάν έλαβε χώρα στο Αμαξοστάσιο Σταυρούπολης. Και η ταλαιπωρία των Θεσσαλονικέων συνεχίζεται».
Άμεσα έσπευσε να απαντήσει η διορισμένη από την προηγούμενη κυβέρνηση διοίκηση, κάνοντας λόγο για… fake news και επιρρίπτοντας την «αποκλειστική ευθύνη» στον τεχνίτη που εκείνη τη στιγμή οδηγούσε το όχημα. Σύμφωνα με την διοίκηση Παππά το ατύχημα «σε καμία περίπτωση δεν οφείλεται σε βλάβη των φρένων που επινόησαν οι διάφοροι ”καλοθελητές” οι οποίοι έσπευσαν να ενημερώσουν και την υποψήφια βουλευτή της ΝΔ». Μάλιστα η διοίκηση επικαλείται στη σχετική ανακοίνωσή της δήλωση του Διευθυντή Συντήρησης του ΟΑΣΘ Νίκου Κωνσταντινίδη, σύμφωνα με τον οποίο «το ατύχημα οφείλεται σε λάθος μανούβρα που έκανε ο υπεύθυνος αμαξωμάτων του αμαξοστασίου Σταυρούπολης. Δεν είναι ειδικός ελιγμοδηγός αλλά προσπάθησε να μετακινήσει το όχημα από υπερβάλλοντα ζήλο προκειμένου να επισπευσθεί η επισκευή άλλου οχήματος. Το συγκεκριμένο όχημα δεν είχε κανένα πρόβλημα με τα φρένα, όπως επιβεβαιώθηκε από ελέγχους που διενεργήθηκαν πριν και μετά το ατύχημα».
Μόνο που το βιβλίο συντήρησης του συγκεκριμένου οχήματος δείχνει μια διαφορετική εικόνα για την κατάστασή του, καθώς όπως προκύπτει μπαινόβγαινε στο συνεργείο με βλάβες στα φρένα και όχι μόνο. Σύμφωνα με πληροφορίες του thesseconomy.gr, από τις 4 Οκτωβρίου του 2017 έως και τις 5 Αυγούστου 2019 μπήκε 14 φορές στο συνεργείο του ΟΑΣΘ για να ελεγχθούν και να επισκευαστούν όχι μόνο τα φρένα, αλλά και το τιμόνι, τα ακρόμπαρα και άλλα όργανα του οχήματος. «Πάει φρεναριστό», έγραφε, για παράδειγμα, το δελτίο βλαβών στις 9 Οκτωβρίου 2019, ενώ τα φρένα ήταν το βασικό πρόβλημα σε όλες τις περιπτώσεις κατά τις οποίες χρειάστηκε το συγκεκριμένο λεωφορείο να μπει στο συνεργείο.
Ανάλογα προβλήματα καταγράφονται καθημερινά σε πολλά λεωφορεία του ΟΑΣΘ, με την ταλαιπωρία του κόσμου να έχει χτυπήσει «κόκκινο». Οι βλάβες -μικρές ή μεγάλες- βρίσκονται στην ημερήσια διάταξη με αποτέλεσμα να μειώνεται ακόμη περισσότερο ο αριθμός των λεωφορείων που εξυπηρετούν τους Θεσσαλονικείς αλλά και τους επισκέπτες της πόλης.
Εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ εκτιμούν πως οι αστικές συγκοινωνίες της πόλης έχουν πιάσει «πάτο» και υπογραμμίζουν πως τα περιθώρια για να αλλάξει η κατάσταση έχουν στενέψει. Ο Σεπτέμβρης της ΔΕΘ και της έναρξης της σχολικής χρονιάς είναι προ των πυλών και είναι πλέον αβέβαιο έως αδύνατο ότι θα μπορέσει ο σημερινός στόλος των λεωφορείων να ανταποκριθεί στις αυξημένες ανάγκες αν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα επανεκκίνησης του Οργανισμού.