Ημερίδα voria.gr για τις Συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης – Παρέμβαση Λ.Κυρίζογλου
Ο δήμαρχος Αμπελοκήπων Μενεμένης ευχαρίστησε τη Voria.gr για την ευκαιρία που δίνεται να αποτιμηθεί το εγχείρημα κρατικοποίησης του ΟΑΣΘ.
Χείμαρρος εναντίον του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη ήταν ο δήμαρχος Αμπελοκήπων Μενεμένης και πρόεδρος της ΠΕΔ Κεντρικής Μακεδονίας Λάζαρος Κυρίζογλου στην τοποθέτηση του στην ημερίδα της Voria.gr αναφορικά με τα αποτελέσματα της κρατικοποίησης του ΟΑΣΘ.
Ο κ. Κυρίζογλου έκανε λόγο για απρόκλητη επίθεση από τον κ. Σπίρτζη, που καταφέρθηκε εναντίον του στη δική του ομιλία, καθώς όπως είπε ο ίδιος έχει εκλεγεί από τους πολίτες, ενώ «ο υπουργός είναι διορισμένος».
Ο δήμαρχος Αμπελοκήπων Μενεμένης σημείωσε ότι δεν πανηγύριζαν όλοι οι φορείς για το εγχείρημα του ΟΑΣΘ, αναφερόμενος σε μια αποστροφή του λόγου του προλαλήσαντα βουλευτή της ΝΔ Κώστα Καραμανλή, λέγοντας πως «η συντριπτική πλειοψηφία των φορέων ήταν εναντίον του εγχειρήματος επειδή δεν υπήρχε οικονομοτεχνική μελέτη».
Ο Λάζαρος Κυρίζογλου, αφού ευχαρίστησε την Voria.gr για την ευκαιρία που δίνεται να αποτιμηθεί το εγχείρημα για τον ΟΑΣΘ, είπε πως στη Βουλή εμφανίστηκαν κράχτες υπέρ των απόψεων της κυβέρνησης κατά την ψήφιση του νομοσχεδίου κρατικοποίησης
Ακόμα άφησε αιχμές κατά της υφυπουργού Κατερίνας Νοτοπούλου, λέγοντας πως «η Θεσσαλονίκη είναι πρωτεύουσα της ανεργίας και των λουκέτων και της φυγής των επιχειρήσεων στη Βουλγαρία», κάνοντας την μη ελκυστικό τόπο για ανάκαμψη της περιοχής
«Επί των ημερών του υπουργού δεν είδαμε το φως το αληθινό. Τα 4/5 της ομιλίας του ήταν για το παρελθόν», είπε χαρακτηριστικά ο δήμαρχος Αμπελοκήπων Μενεμένης,κάνοντας λόγο για τη δημιουργία ενός «κολοβού μετρό» χωρίς στάση Βενιζέλου, στάση Αγίας Σοφίας και εξυπηρέτηση των πολιτών της δυτικής Θεσσαλονίκης.
Από τα βέλη του κ.Κυρίζογλου δεν ξέφυγε ούτε ο δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης για τους χειρισμούς του στο θέμα των αρχαιοτήτων που βρέθηκαν στο εργοτάξιο του σταθμού Βενιζέλου.
Μύδροι για τις αστικές συγκοινωνίες
«Οφείλετε να παραδεχτείτε ότι έχετε αποτύχει, ζητήστε συγνώμη από τους πολίτες», επισήμανε ο κ. Κυρίζογλου, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «μοιράζετε κινέζικα καθρεφτάκια από το Μοναστηράκι σε ιθαγενείς», ενώ χαρακτήρισε το συγκοινωνιακό πρόβλημα των αστικών ως το πιο σοβαρό πρόβλημα στην καθημερινότητα των πολιτών της Θεσσαλονίκης.
«Θέλατε να τσουβαλιάσετε τους δήμους στο αποτυχημένο αυτό εγχείρημα, χωρίς οικονομοτεχνική μελέτη. Δε διαθέσατε ούτε ένα ευρώ για την αγορά λεωφορείων», ανέφερε ο κ. Κυρίζογλου καλώντας τον κ. Σπίρτζη να απαντήσει πόσα οφείλει ο ΟΑΣΘ σε ληξιπρόθεσμες οφειλές. «Είναι αλήθεια ότι ξεπερνούν τα 12 εκ. ευρώ; », διερωτήθηκε.
«Ομολογείτε σε έγγραφο ότι γίνεται ελλιπής συντήρηση. Εισιτήριο πληρώνει όποιος θέλει, με σκόπιμη ανοχή κύριε Παππά. Τα έσοδα έχουν μειωθεί σε περισσότερο από 1 εκ. ευρώ τον μήνα», είπε χαρακτηριστικά ο δήμαρχος και πρόεδρος της ΠΕΔΚΜ.
«Αντί να θεραπεύσετε τα κακώς κείμενα στον ΟΑΣΘ, τον κρατικοποιήσατε. Θελήσατε να μας πείσετε ότι την ώρα που ιδιωτικοποιήσατε αεροδρόμια και λιμάνια η βέλτιστη επιλογή ήταν η κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ. Αποτέλεσμα ήταν οι πολίτες να απολαμβάνουν χειρότερες υπηρεσίες. Ακόμα και οι λιγοστοί δήμαρχοι που ήταν υπέρ του εγχειρήματος σήμερα δυσφορούν», υπογράμμισε ο Λάζαρος Κυρίζογλου.
Παράλληλα είπε πως στους δρόμους βγήκαν παίρνοντας παράταση τα παλιά ρυπογόνα λεωφορεία «euro 2», αντί για τα νέα σύγχρονα οικολογικά «euro 6».
«Υπάρχει μελέτη περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων, και οικονομικής επιβάρυνσης από τα παλιά λεωφορεία», ρώτησε χαρακτηριστικά τον αρμόδιο υπουργό Χρήστο Σπίρτζη ο κ. Κυρίζογλου, κάνοντας λόγο για μεγάλα ποσοστά αύξηση ρυπογόνων ουσιών, σημειώνοντας πως ένα παλιό ρυπογόνο λεωφορείο εκπέμπει σωματίδια όσο 25 νέα λεωφορεία μαζί.
Καταλήγοντας ο κ. Κυρίζογλου αναφέρθηκε στις καθυστερήσεις των δρομολογίων της καθημερινές ημέρες, εξαιτίας της μείωσης των οχημάτων που βγαίνουν στους δρόμους τα τελευταία χρόνια.
Ο κ. Κυρίζογλου τόνισε ότι τον Φεβρουάριο του 2016 υπήρχαν στους δρόμους 464 λεωφορεία, τον αντίστοιχο μήνα του 2017 437, ενώ τον φετινό Φεβρουάριο κατά τον πρόεδρο της ΠΕΔ καταμετρήθηκαν 368 ενεργά λεωφορεία στους δρόμους, με την κατάσταση τα σαββατοκύριακα να είναι χειρότερη όπως τόνισε ο ίδιος.
«Οι μεγαλύτερες καθυστερήσεις εντοπίζονται σε περιοχές που δεν είναι αφετηρίες, αλλά εκεί που βρίσκονται οι ενδιάμεσες στάσεις. Οι πολίτες στοιβάζονται σαν παστές σαρδέλες», είπε χαρακτηριστικά ο δήμαρχος Αμπελοκήπων Μενεμένης και πρόεδρος της ΠΕΔ Κεντρικής Μακεδονίας.
https://www.voria.gr/article/kirizoglou-kathreftakia-se-ithagenis-i-iposchesis-gia-ton-oasth