ΛΑΕ: Νύχτα τελείωσαν τα φούμαρα της κυβέρνησης για δημόσιο ΟΑΣΘ

Η ΛΑΕ Α’ Θεσσαλονίκης κάνει λόγο για επανιδιωτικοποίηση του φορέα αστικών συγκοινωνιών της πόλης, μόλις έναν χρόνο μετά την κρατικοποίησή του

Σφοδρή επίθεση στην κυβέρνηση και την ηγεσία του ΟΑΣΘ, για τη «ντροπολογία», όπως τη χαρακτηρίζει, με την οποία εκχωρείται έργο του Οργανισμού στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, εξαπολύει η Λαϊκή Ενότητα Α’ Θεσσαλονίκης, κάνοντας, μάλιστα, λόγο για επανιδιωτικοποίηση του φορέα αστικών συγκοινωνιών της πόλης, μόλις έναν χρόνο μετά την κρατικοποίησή του.

«Σε μια χώρα με σκληρή επιτροπεία, όπου όλος ο δημόσιος πλούτος εκχωρείται, υποθηκεύεται, ξεπουλιέται, έναντι ενός άδικου και αντιλαϊκού δημόσιου χρέους, όπου η κυβέρνηση δεσμεύτηκε για 3.5% πλεονάσματα, άρα δεν διαθέτει πόρους για χρηματοδότηση δημόσιων οργανισμών, δεν είναι δυστυχώς δυνατόν να παραμείνουν στο δημόσιο ο ΟΑΣΘ, ούτε και ο ΟΑΣΑ. Κι ας επαίρονταν για εξυγίανση και αναβάθμιση του ΟΑΣΘ ο κ. Παππάς, στις δεκάδες των συνεντεύξεων που παραχώρησε», σημειώνει, μεταξύ άλλων, η ΛΑΕ.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Μόνο νύχτα θα μπορούσε να κατατεθεί η (ν)τροπολογία για την επανιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ, μόλις ένα χρόνο μετά την κρατικοποίησή του, αλλά και η ιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΑ ΑΕ.

Σε μια χώρα με σκληρή επιτροπεία, όπου όλος ο δημόσιος πλούτος εκχωρείται, υποθηκεύεται, ξεπουλιέται, έναντι ενός άδικου και αντιλαϊκού δημόσιου χρέους, όπου η κυβέρνηση δεσμεύτηκε για 3.5% πλεονάσματα, άρα δεν διαθέτει πόρους για χρηματοδότηση δημόσιων οργανισμών, δεν είναι δυστυχώς δυνατόν να παραμείνουν στο δημόσιο ο ΟΑΣΘ, ούτε και ο ΟΑΣΑ. Κι ας επαίρονταν για εξυγίανση και αναβάθμιση του ΟΑΣΘ ο κ. Παππάς, στις δεκάδες των συνεντεύξεων που παραχώρησε.

Με τη (ν)τροπολογία που κατέθεσε η κυβέρνηση ξημερώματα Τετάρτης, δρομολόγια αστικά και υπεραστικά, σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα, μπορούν, χωρίς να προβλέπεται δημόσιος διαγωνισμός, να δοθούν στα κατά τόπους ΚΤΕΛ ΑΕ ή σε άλλους οδικούς μεταφορείς επιβατών (ιδιώτες), με έγκριση του Υπ. Υποδομών και Μεταφορών.

Μάλιστα, ορίζεται ότι: «στις συμβάσεις αυτές καθορίζεται ο τρόπος σύμπραξης και διάθεσης των υλικών και ανθρώπινων πόρων από τους συμβαλλόμενους». Όπου, ανθρώπινοι πόροι οι εργαζόμενοι, δηλαδή προκύπτει ζήτημα και για τις εργασιακές θέσεις και σχέσεις των εργαζομένων.

Επίσης: «οι εταιρείες ΚΤΕΛ ΑΤΤΙΚΗΣ ΑΕ και ΚΤΕΛ ΘΕΣ/ΚΗΣ ΑΕ υποχρεούνται να εγκαταστήσουν συστήματα τηλεματικής και συστήματα για τη λειτουργία ηλεκτρονικού εισιτηρίου συμβατά με τα αντίστοιχα συστήματα του ΟΑΣΑ ΑΕ και του ΟΣΕΘ ΑΕ» και μάλιστα, εντός τεσσάρων μηνών από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου.

Είναι φανερό, ότι η εσπευσμένη εγκατάσταση ηλεκτρονικού εισιτηρίου, δε γίνεται για εκσυγχρονισμό, αλλά για να τιμολογείται και να πληρώνεται το εισιτήριο ανάλογα με τη χιλιομετρική απόσταση. Ας μη μας λένε λοιπόν ότι δεν θα αυξηθεί το εισιτήριο, ειδικά στις περιαστικές και υπαίθριες περιοχές, εκτός αν αποφασίσει η κυβέρνηση να επιδοτήσει τα ΚΤΕΛ ΑΕ, και το κέρδος τους, οπότε επιστρέφουμε και πάλι στο γνωστό φαύλο καθεστώς του προηγούμενου ΟΑΣΘ.

Τίθεται κι ένα ερώτημα επιπλέον. Για τα δρομολόγια που θα πάρουν τα ΚΤΕΛ, θα ισχύσει η μη πληρωμή εισιτηρίου από τους ανέργους;

Την εντύπωση ότι, παρά τις διαψεύσεις, από καιρό συζητιέται το ζήτημα μεταξύ κυβέρνησης και ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, δίνουν οι δημόσιες δηλώσεις του Προέδρου του Δ.Σ. των ΚΤΕΛ Θεσ/κης, ότι:

«Η τροπολογία ήταν μια κυβερνητική δέσμευση για την ενίσχυση του ρόλου του ΟΑΣΑ για την Αθήνα και του ΟΣΕΘ για τη Θεσσαλονίκη». Σε ποιους δεσμεύτηκε η κυβέρνηση, και για ποιο λόγο;;

Μάλιστα, την ώρα που δηλώνει ότι δεν ξέρουν καν για τι έργο μιλάνε, και αν θα δεχτούν τις δεσμεύσεις, διαβεβαιώνει ότι το εισιτήριο θα παραμείνει ένα ευρώ! Τους εξασφάλισε επιδότηση η κυβέρνηση;

Αυτό που χρειάζεται σήμερα, δεν είναι το ξεπούλημα των αστικών συγκοινωνιών, αλλά η προώθηση μέτρων και πολιτικών για την αναδιοργάνωση και ανασυγκρότηση της λειτουργίας τους, ώστε  υπό δημόσια ιδιοκτησία και κοινωνικό έλεγχο να λειτουργήσουν πιο αποτελεσματικά, πιο σύγχρονα, και πιο φθηνά, για να σταματήσουν να ταλαιπωρούνται, και να εξυπηρετούνται καλλίτερα τα λαϊκά στρώματα, που χρησιμοποιούν κατά κύριο λόγο τα μέσα μαζικής μεταφοράς».

https://www.voria.gr/article/lae-nichta-teliosan-ta-foumara-tis-kivernisis-gia-dimosio-oasth