Όλο και λιγότερα λεωφορεία του ΟΑΣΘ κυκλοφορούν στους δρόμους
Ρεπορταζ: Κώστας Μπούρης
Ανακρίβειες σε σχέση με την αδιαμφισβήτητη γλώσσα των αριθμών διαπιστώνονται στα στοιχεία που έδωσε στη συνέντευξη Τύπου την περασμένη βδομάδα (5/7/18) ο Πρόεδρος του ΔΣ του ΟΑΣΘ όσον αφορά τον αριθμό των κυκλοφορούντων οχημάτων που παρέδωσε η πρώην Διοίκηση του Οργανισμού – πριν ένα χρόνο όταν έγινε η κρατικοποίηση – αλλά και όσον αφορά τον αριθμό των ‘μάχιμων’ οχημάτων σήμερα, όπως διαπίστωσε η έρευνα του Reportplus.gr
Συγκεκριμένα, ενώ ο κ. Παππάς ισχυρίστηκε στη συνέντευξη Τύπου ότι παρέλαβε στα τέλη Ιουλίου πέρυσι 245 μάχιμα οχήματα, τα μηνιαία δελτία κίνησης του Οργανισμού αναφέρουν ότι ο μέσος όρος των εν κινήσει λεωφορείων ήταν το μήνα εκείνον 352.
Επιπλέον, τους αμέσως επόμενους μήνες που ανέλαβε η νέα κρατική Διοίκηση ο αριθμός των εν κινήσει λεωφορείων συνεχώς λιγοστεύει και – σύμφωνα πάντα με τα δελτία κίνησης – κυμαίνεται κατά μέσο όρο στα 25 λεωφορεία ημερησίως λιγότερα (Αύγουστος 2017 – Ιανουάριος 2018 από 375-407 οχήματα, έναντι Αυγούστου 2016 – Ιανουαρίου 2017 από 387-420).
Σε ότι αφορά τα μάχιμα λεωφορεία σήμερα, ο Πρόεδρος του ΟΑΣΘ αναφέρθηκε σε 350 λεωφορεία ημερησίως, ενώ έγκυρες πληροφορίες αναφέρουν μετά βίας αριθμό 315-320 λεωφορείων – τα οποία μετά τις 10.00 το πρωί γίνονται πολύ λιγότερα, διότι αποσύρονται όσα από αυτά δεν μπορούν να προσφέρουν κλιματισμό, ή όσα παρουσιάζουν βλάβες. Στην πράξη ένας σημαντικός αριθμός οχημάτων εγγράφονται ως μάχιμα το πρωί για να αποσυρθούν λίγες ώρες αργότερα λόγω δυσλειτουργίας ή βλάβης, όπως πολύ συχνά διαπιστώνουν και οι ίδιοι οι επιβάτες.
Τέλος, η Διοίκηση του ΟΑΣΘ εδώ και ένα χρόνο υπόσχεται σχεδόν κάθε μήνα 50 επιπλέον λεωφορεία, τα οποία όμως το επιβατικό κοινό δεν έχει δει ποτέ. Η συμφωνία με την ΕΛΒΟ για σταδιακή ανακαίνιση και επισκευή παλαιών οχημάτων φαίνεται ότι παρουσιάζει τεράστιες καθυστερήσεις. Το αποτέλεσμα όλης αυτής της κωλυσιεργίας – κατ’ άλλους έλλειψης εμπειρίας και άγνοιας του αντικειμένου από τους διαχειριστές – είναι οι καθημερινές δυσλειτουργίες του ΟΑΣΘ με τη μείωση των δρομολογίων, τις ατέλειωτες αναμονές στις στάσεις και το συνωστισμό μέσα στα οχήματα, που εδώ και ένα χρόνο τείνουν να γίνουν κανόνας.
Η δυσαρέσκεια των Θεσσαλονικέων για τις οδικές συγκοινωνίες της πόλης περιγράφεται άλλωστε ανάγλυφα στα ευρήματα πρόσφατης δημοσκόπησης (thestival.gr – 13/6/18) που αναδεικνύει ως νούμερο ένα πρόβλημα για τους Θεσσαλονικείς τις Αστικές Συγκοινωνίες, με τους μικρότερους σε ηλικία χρήστες και τις γυναίκες να εμφανίζονται ως πιο δυσαρεστημένοι (65% – 67%). Αντίστοιχα, με την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ διαφωνεί το 76%, ενώ το 77% πιστεύει ότι ο ΟΑΣΘ ως κρατικός οργανισμός λειτουργεί χειρότερα από πριν. Τέλος, ένα ποσοστό 87% δηλώνει ότι είναι λίγο ή καθόλου ικανοποιημένοι από τη συχνότητα δρομολογίων του ΟΑΣΘ.