thesseconomy.gr: Κρατικός ΟΑΣΘ: Δεν κουνιέται φύλλο παρά τις διαμαρτυρίες και το «μπαράζ» ερωτήσεων στη Βουλή -Ταλαιπωρίας συνέχεια για 1 εκατ. πολίτες!

Αντιμέτωποι με μια απίστευτη ταλαιπωρία βρίσκονται καθημερινά χιλιάδες κάτοικοι της Θεσσαλονίκης, εργαζόμενοι και φοιτητές οι οποίοι μετακινούνται με το μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς που «εξυπηρετεί» την πόλη και την ευρύτερη περιοχή του 1 εκατ. κατοίκων.

Ενάμισι χρόνο μετά την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ και το σύστημα των δημόσιων συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης είναι υπό πλήρη διάλυση, γεγονός που καταγγέλλουν πλέον και οι δήμαρχοι του πολεοδομικού συγκροτήματος και της ευρύτερης περιφέρειας βλέποντας τις διαμαρτυρίες των δημοτών τους να κατακλύζουν τα social media.

Η κατάσταση είναι δραματική σχεδόν σε όλες τις γραμμές και όλες τις ώρες, με το πρόβλημα να διογκώνεται κατά τις ώρες αιχμής. Τα λεωφορεία είναι ασφυκτικά γεμάτα ακόμη και από την αφετηρία ή –στην καλύτερη περίπτωση- από τις πρώτες στάσεις της διαδρομής, ενώ η άνοδος και η κάθοδος μετατρέπεται σε… άθλο για τους επιβάτες οι οποίοι είναι αναγκασμένοι να μεταβαίνουν στον προορισμό τους στοιβαγμένοι ο ένας πάνω στον άλλο, μέσα σε λεωφορεία όπου η οροφή στάζει όταν βρέχει. Η συνέπεια των δρομολογίων είναι άγνωστη λέξη για τον νέο ΟΑΣΘ, καθώς το μισάωρο της αναμονής τείνει να παγιωθεί. Τα παράπονα για αναμονή ακόμη μεγαλύτερη είναι στην ημερήσια διάταξη, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που τα λεωφορεία –καταπονημένα και προφανώς κακοσυντηρημένα- μένουν στον δρόμο, στη… «μέση του πουθενά» λόγω βλάβης. Και τότε αρχίζει ο νέος Γολγοθάς για τους επιβάτες οι οποίοι θα πρέπει να περιμένουν το επόμενο λεωφορείο, το οποίο θα πρέπει να τους… χωρέσει.

Αλλά και η τηλεματική είναι στις περισσότερες στάσεις εκτός λειτουργίας, ενώ όπου λειτουργεί, η πληροφόρηση είναι σε πολλές περιπτώσεις λανθασμένη.

Το θέμα της καθημερινής ταλαιπωρίας των Θεσσαλονικέων έχει αναδειχτεί και από βουλευτές της αντιπολίτευσης οι οποίοι –με ερωτήσεις τους προς τους αρμόδιους υπουργούς- έχουν μεταφέρει την απόγνωση του κόσμου στη Βουλή κι έχουν αφήσει αιχμές για «σκιές» σε προμήθειες του Οργανισμού χωρίς ωστόσο να ιδρώσει το αυτί κανενός αρμοδίου. Το πρόβλημα επιτείνεται και κανείς δεν νοιάζεται για τις τριτοκοσμικές –και πλέον δημόσιες- συγκοινωνίες της δεύτερης μεγαλύτερης πόλης της χώρας. Δεν κουνιέται φύλλο!

Χωρίς λεωφορεία…

Στις 28 Νοεμβρίου 2018 ο βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης της ΝΔ, Θεόδωρος Καράογλου κατέθεσε ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη με θέμα «Χωρίς λεωφορεία του ΟΑΣΘ οι Δήμοι Θέρμης και Θερμαϊκού» με αφορμή την κατάργηση μεγάλου αριθμού δρομολογίων των λεωφορειακών γραμμών 67 (ΑΣ ΙΚΕΑ-Τριάδι) και 69 (ΑΣ ΙΚΕΑ Επανομή) που εξυπηρετούν περιοχές των Δήμων Θέρμης και Θερμαϊκού προκαλώντας μεγάλη ταλαιπωρία σε κατοίκους και εργαζομένους της ευρύτερης περιοχής.

Η μείωση των δρομολογίων αγγίζει ακόμα και το 50%, ενώ σύμφωνα με τον κ. Καράογλου, οι μειώσεις των λεωφορείων που εξυπηρετούν την περιοχή έχουν ως αποτέλεσμα να έχουν τροποποιηθεί και οι ώρες των δρομολογίων με αποτέλεσμα να μην αντιστοιχούν οι πραγματικές ώρες και αυτές που υπάρχουν στην ιστοσελίδα του ΟΑΣΘ, γεγονός που επιφέρει επιπλέον αναστάτωση και ταλαιπωρία στους πολίτες.

Χαοτική κατάσταση

«Σε μια πρωτοφανή διαδικασία συνεχούς υποβάθμισης βρίσκονται οι αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη εξαιτίας της πολιτικής που ακολουθεί η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ», επισημαίνει σε μια άλλη ερώτηση που κατέθεσε ο κ. Καράογλου στις 11 Οκτωβρίου 2018.

Σε αυτήν, ο βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης εστιάζει στο γεγονός πως πέρα από τις τρέχουσες εξελίξεις στον ΟΑΣΘ, υπό κατάρρευση βρίσκεται και ο επιβλέπων Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης. Πιο συγκεκριμένα η εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού κρίνεται από μια κλωστή, καθώς από τα 11 άτομα προσωπικό που απασχολούσε, δεν έχουν ανανεωθεί οι συμβάσεις εργασίας των 8, με αποτέλεσμα να απομένουν μόλις τρία άτομα προσωπικό. Επίσης, σημειώνει πως «από τα 480 έχουν μειωθεί σε 320, ενώ δεν ανανεώνεται ούτε ο στόλος τους, μέσω αύξησης την επιτρεπόμενης ηλικίας χρήσης των λεωφορείων από 20 σε 23 χρόνια, κάτι που απαγορεύεται στις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ».

Αναξιοκρατική επιλογή διευθυντών

Στη Βουλή έφερε ο κ. Καράογλου και την επιλογή νέων διευθυντών στον –κρατικό πλέον- ΟΑΣΘ «με μη αξιοκρατική διαδικασία» καταθέτοντας ερώτηση (στις 3 Ιουλίου 2018) στον αρμόδιο υπουργό Υποδομών και Μεταφορών.

Βασιζόμενος στην έγγραφη καταγγελία του προέδρου του ΤΕΕ/ΤΚΜ, Πάρι Μπίλλια προς τον πρόεδρο και τον διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού, ο βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας επισήμανε ότι η νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ τοποθέτησε σε νευραλγικές θέσεις ευθύνης αποφοίτους ΤΕΙ, οι οποίοι έχουν πτυχίο άσχετο με το αντικείμενο της διεύθυνσης την οποία κλήθηκαν να αναλάβουν. Κύριο προσόν τους, όπως τονίζει χαρακτηριστικά στην ερώτηση ο κ. Καράογλου, είναι το γεγονός ότι «θεωρούνται φίλα προσκείμενοι προς τους διοικούντες» του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης!

Μεγαλοοφειλέτης του δημοσίου

ο ανάδοχος της τηλεματικής

Στις 13 Ιουλίου με μια άλλη ερώτηση ο κ. Καράογλου έφερνε στη Βουλή το θέμα του αναδόχου της τηλεματικής. «Τέλος δεν έχουν οι παλινωδίες και οι μεθοδεύσεις στον ΟΑΣΘ, οι οποίες αποδεικνύουν ότι ο Οργανισμός έχει περιέλθει σε μια αρνητική πορεία με την διοίκησή του να ευνοεί ημετέρους της. Τελευταίο παράδειγμα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του ηλεκτρονικού τύπου, ο διαγωνισμός που διενήργησε ο ΟΑΣΘ, για την συντήρηση του συστήματος της τηλεματικής σε λεωφορεία και στάσεις. Στον συγκεκριμένο διαγωνισμό λοιπόν, ανάδοχος κηρύχθηκε εταιρεία security, διαφορετικού αντικειμένου από αυτό της τηλεματικής, ο εκπρόσωπος της οποίας είναι μεγαλοοφειλέτης του δημοσίου, βάσει των επίσημων στοιχείων της ΑΑΔΕ. Μάλιστα οι οφειλές του εκπροσώπου της εταιρείας, που ανέλαβε την τηλεματική στον Οργανισμό, ανέρχεται στο ποσό των 350.000 ευρώ», σημείωνε ο κ. Καράογλου ο οποίος είχε αναδείξει το θέμα του διαγωνισμού για την τηλεματική -και όχι μόνο- και στις 11 Ιουνίου με ακόμη μία ερώτησή του.

Περίεργες κατατμήσεις συμβάσεων

Νωρίτερα, στις 17 Μαΐου 2018, ο κ. Καράογλου αποκάλυπτε με ερώτησή του (με τίτλο «Μη νόμιμες κατατμήσεις προμηθειών στον ΟΑΣΘ») στη Βουλή… περίεργες κατατμήσεις συμβάσεων του ΟΑΣΘ. Απευθυνόμενος προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κατήγγειλε ότι αντί η διοίκηση του Οργανισμού να τηρήσει τη νομιμότητα προμήθειας αγαθών και υπηρεσιών, «σπάει» την προμήθεια σε μικρά τμήματα κάνοντας στην ουσία απευθείας αναθέσεις. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Καράογλου στην προμήθεια ψυκτικού υγρού (φρέον) τονίζοντας, μεταξύ άλλων, πως «είναι απορίας άξιο, λοιπόν, για ποιό λόγο γίνεται διαγωνισμός μόνο για τρεις μήνες την ώρα που οι ανάγκες των λεωφορείων για φρέον είναι διαρκείς σε όλη τη διάρκεια του έτους. Και αυτή, δυστυχώς, δεν είναι η μόνη περίπτωση που η νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ ‘’σπάει’’» συμβάσεις…».

Σκιές…

Για «σκιές» στις προμήθειες αναλώσιμων από τη νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ μιλούσε ο κ. Καράογλου στη Βουλή και στις 11 Ιανουαρίου 2018 επικαλούμενος δημοσιεύματα που αφορούσαν, επίσης, το φρέον με τη διαγωνιστική διαδικασία του κατεπείγοντος που οδήγησε στην προμήθεια του ψυκτικού υγρού σε τιμή περίπου τριπλάσια σε σχέση με εκείνη την οποία πληρώνουν οι Οδικές Συγκοινωνίες ΑΕ στην Αθήνα.

Ολοένα και λιγοστεύουν…

Τη μείωση του αριθμού των λεωφορείων που κυκλοφορούν στους δρόμους είχε επισημάνει από τις αρχές του έτους ο κ. Καράογλου. Με ερώτηση την οποία κατέθεσε στη Βουλή στις 23 Φεβρουαρίου 2018, είχε υπογραμμίσει πως τα μηνιαία δελτία κινήσεων του ίδιου του ΟΑΣΘ που είδαν πρόσφατα το φως της δημοσιότητας ανατρέπουν την προσπάθεια «εξωραϊσμού» της σημερινής κατάστασης στον ΟΑΣΘ που καλλιεργεί η νυν διοίκηση. «Σύμφωνα με αυτά, ο αριθμός των λεωφορείων που είναι σε λειτουργία με τη νέα διοίκηση είναι κατά μέσο όρο 24 λιγότερα την ημέρα σε σχέση με αυτά που κυκλοφορούσαν ένα χρόνο πριν, παρά τις εξαγγελίες ότι πρόκειται να αυξηθούν.

Λαγκαδάς…

Στις 31 Ιανουαρίου 2018 ο κ. Καράογλου κατέθεσε ερώτηση στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών για τα σοβαρά προβλήματα που προκαλεί ο ΟΑΣΘ στις μετακινήσεις πολιτών του Λαγκαδά προς τη Θεσσαλονίκη λόγω αφαίρεσης στάσεων και περικοπής δρομολογίων.

Αφορμή αποτέλεσε η απόφαση του Οργανισμού να καταργήσει τις στάσεις «Καμάρα» και «Αγία Παρασκευή» από τη γραμμή «Λαγκαδάς-Θεσσαλονίκη», εξέλιξη η οποία, όπως τόνιζε, προκαλεί τεράστια προβλήματα στο σύνολο των δημοτών του συγκεκριμένου Δήμου, αλλά και στους φοιτητές-σπουδαστές της περιοχής.

Ακόμη, ο κ. Καράογλου σημείωνε πως οι περικοπές και σε άλλα δρομολόγια (όπως αυτό της γραμμής Κορδελιό-Κοιμητήρια Ευόσμου, που από 13 γίνονται 9) αναμένεται να δοκιμάσουν τις αντοχές πολιτών που βλέπουν τις αστικές συγκοινωνίες να γίνονται ολοένα και πιο προβληματικές»

… και Χαλκηδόνα

Ερώτηση στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κατέθεσε ο κ. Καράογλου και για την ταλαιπωρία που υφίστανται καθημερινά περισσότεροι από 33.500 κάτοικοι του Δήμου Χαλκηδόνας, εξαιτίας της απουσίας αστικής συγκοινωνίας.

Σύμφωνα με τον κ. Καράογλου, η κατάργηση πολλών δρομολογίων της βασικής γραμμής εξυπηρέτησης 81Α, που εκτελεί το δρομολόγιο «Θεσσαλονίκη-Άγιος Αθανάσιος-Χαλκηδόνα-Κουφάλια», επηρεάζει σε σημαντικό βαθμό την ποιότητα ζωής τους, δεδομένου ότι επί της ουσίας τους κρατά αποκλεισμένους από την ευρύτερη περιοχή της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης.

Πέρα όμως από τους μόνιμους κατοίκους, εξίσου σοβαρά προβλήματα προκαλούνται τόσο στους καθηγητές και σπουδαστές του 1ου ΕΠΑΛ που λειτουργεί στο Δήμο Χαλκηδόνας, όσο και σε εκείνους του δημόσιου ΙΕΚ Κουφαλίων, οι οποίοι αδυνατούν να προσέλθουν εγκαίρως στα μαθήματά τους.

Τριτοκοσμικές συνθήκες…

Ερώτηση στη Βουλή κατέθεσε –τον Νοέμβριο του 2017- ο κ. Καράογλου και με αφορμή τις καταγγελίες από επιβαίνοντες, φοιτητές στην πλειοψηφία τους, στην γραμμή Νο 52 του ΟΑΣΘ, που εκτελεί το δρομολόγιο «Θεσσαλονίκη – ΑΤΕΙ». Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει «οι συνθήκες στη συγκεκριμένη γραμμή είναι τριτοκοσμικές και η κατάσταση εντός των λεωφορείων είναι απαράδεκτη. Μάλιστα δεν είναι λίγες οι φορές που εκατοντάδες φοιτητές περιμένουν το ένα και μοναδικό λεωφορείο για να μετακινηθούν, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται τεράστια προβλήματα από τον απίστευτο συνωστισμό, ακόμη και περιστατικά λιποθυμιών και μικροτραυματισμών.

Η δε συχνότητα των λεωφορείων είναι χαμηλή έως μηδαμινή και δεν είναι λίγες οι φορές που το πρόγραμμα δεν τηρείται καν. Η κατάσταση μέσα στα λεωφορεία, βάσει πάντα των καταγγελιών των φοιτητών, είναι ανυπόφορη με τους επιβάτες να στοιβάζονται ο ένας πάνω στον άλλο. Στην παραπάνω τραγική κατάσταση θα πρέπει να προστεθούν και τα συνεχή μηχανολογικά προβλήματα στον στόλο των λεωφορείων, που εξυπηρετούν την γραμμή Νο 52».

Καμπανάκι…

Από τον Νοέμβριο του 2017 χτυπούσε το «καμπανάκι» για την επιδείνωση της κατάστασης στις αστικές συγκοινωνίες και ο βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης της ΝΔ, Σταύρος Καλαφάτης ζητώντας από το αρμόδιο υπουργείο να ενεργήσει για την αποκατάσταση του προγράμματος δρομολογίων του ΟΑΣΘ.

«Παρά τις διαβεβαιώσεις για άμεση προμήθεια ανταλλακτικών, για την οποία –σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ- ήδη δαπανήθηκε ένα εκατομμύριο ευρώ πάνω από ποσό που είχε προϋπολογιστεί, στη Θεσσαλονίκη, τα λεωφορεία… αργούν, ή ακινητοποιούνται λόγω βλάβης», σημείωνε ο κ. Καλαφάτης κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στη γραμμή 52 (Ν.Σ.Σταθμός –Α.Τ.Ε.Ι.) και τη γραμμή 12 που εξυπηρετεί την Κάτω Τούμπα.

Και στις 17 Δεκεμβρίου 2018 ο κ. Καλαφάτης επανήλθε στο θέμα και τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Θεσσαλονικείς στις μετακινήσεις. «Παράγινε το κακό με τον ΟΑΣΘ», τόνισε στην τοποθέτησή του και πρόσθεσε, με αφορμή τη συγκέντρωση και πορεία που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη από πολίτες, φοιτητές, συνταξιούχους και εργαζόμενους, παρά τη βροχή, ότι «πρώτη φορά στα χρονικά συνέβησαν αυτά, εις βάρος του ΟΑΣΘ». Σύμφωνα με τον κ. Καλαφάτη, «τα προβλήματα είναι ήδη πολλά και οξύνονται με αμείωτη ένταση. Οι βλάβες των οχημάτων, η ακινητοποίηση τους και η παρεμπόδιση της κυκλοφορίας είναι πια συνηθισμένο φαινόμενο. Ειδικά για τους φοιτητές, τα λιγοστά δρομολόγια σε συνδυασμό με τις καθυστερήσεις εμποδίζουν την ομαλή εκπαιδευτική τους δραστηριότητα».

Όπως είπε, ζητά από τον αρμόδιο υπουργό να πει «σε ποιες ενέργειες θα προβεί για να βελτιωθούν οι υπηρεσίες που παρέχει ο Οργανισμός και να ενημερώσει για τον σχεδιασμό. Άλλωστε, ένα χρόνο μετά την τοποθέτηση νέας διοίκησης στον ΟΑΣΘ ακούμε τα ίδια επιχειρήματα και τους ίδιους αριθμούς». Σε ό,τι αφορά, όμως, «την εξυπηρέτηση του κοινού, πηγαίνουμε, κάθε μέρα, από το κακό, στο χειρότερο. Στον ΟΑΣΘ ισχύει το κάθε πέρσι και καλύτερα, κάθε φέτος και χειρότερα».

Ζήτησε τα έγγραφα

Ερώτηση και αίτηση κατάθεσης εγγράφων με αφορμή δημοσιεύματα σχετικά με απευθείας αναθέσεις συμβάσεων προϊόντων και υπηρεσιών από τον νέο, κρατικοποιημένο ΟΑΣΘ κατέθεσε τον Ιανουάριο του 2018 και η βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης της ΝΔ Κατερίνα Μάρκου προς τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης.

Τα δημοσιεύματα αφορούσαν στην προμήθεια ψυκτικού υλικού για τα λεωφορεία με απευθείας ανάθεση και σε τιμή μονάδος πολλαπλάσια της συνήθους (16 ευρώ το κιλό τον Οκτώβριο του 2017 έναντι 5,5 ευρώ το κιλό που αγοράζει ο ΟΣΥ) και την απευθείας ανάθεση συμβάσεων καθαριότητας, συνολικού ύψους 886.152 ευρώ ετησίως.

Η βουλευτής υποστήριζε στην ερώτησή της ότι «από τις οργισμένες απαντήσεις της Διοίκησης του ΟΑΣΘ, ουδόλως προκύπτει ποιο είναι τελικά το ισχύον καθεστώς για τη διενέργεια προμηθειών προϊόντων και υπηρεσιών από τον ΟΑΣΘ και τον ΟΣΕΘ (ο Κανονισμός ή ο ν. 4412/2016 για τις δημόσιες συμβάσεις). Ούτε, άλλωστε, ξεκαθαρίζεται με ποιές διαδικασίες πραγματοποιήθηκαν τελικά οι ως άνω απευθείας αναθέσεις και βάσει ποιού αιτιολογικού».

Απευθείας αναθέσεις

Η Κ. Μάρκου κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή και τον Μάρτιο του 2018 για δύο νέες συμβάσεις που «φαίνεται να έχει συνάψει με απευθείας ανάθεση η νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ, για την προμήθεια ελαστικών και ελαιολιπαντικών, με… τους παλαιούς αναδόχους υφιστάμενων συμβάσεων που έληξαν στις 31/12/2017, παρόλο που υπήρχε αρκετός χρόνος για την προκήρυξη νέου διαγωνισμού». Όπως η ίδια υπογράμμιζε, «και για τις δύο συμβάσεις φαίνεται να μην έχουν τηρηθεί: α) ο ν. 4482/2017 (αρθρο 30) που προβλέπει ότι εφαρμόζονται οι διατάξεις του ν. 4412/2017 για την ανάθεση προμηθειών, β) ο ν. 4412/2017, αφού δεν έχουν τηρηθεί οι διατάξεις του άρθρου 39 για τις συμφωνίες-πλαίσιο (π.χ. αποστολή για προληπτικό έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο) ενώ δεν έχει χρησιμοποιηθεί το ΚΗΜΔΗΣ σε όλες τις φάσεις της ανάθεσης και γ) ο ν. 3861/2010 διότι δεν έγινε ανάρτηση των αποφάσεων και των συβάσεων στη Διαύγεια».

«Η νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ, παρά τις εξαγγελίες για τήρηση της νομιμότητας και εξοικονόμηση πόρων, φαίνεται να προβαίνει συστηματικά σε «εν κρυπτώ» απευθείας αναθέσεις και συμβάσεις, ενώ εξακολουθεί να μην αναρτά καμία πράξη, απόφαση ή ανάθεση ούτε στη Διαύγεια, ούτε στο ΚΗΜΔΗΣ, ώστε να διασφαλίζεται η διαφάνεια και ο δημόσιο έλεγχος» σημείωνε η βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης της ΝΔ η οποία έθετε και μια σειρά καίριων ερωτημάτων.

Στο «κάδρο» και η

αμπούλα κατάσβεσης

Η ίδια βουλευτής, τον Νοέμβριο του 2018, κατέθεσε άλλη μια ερώτηση, αυτή τη φορά σχετικά με την προμήθεια αμπούλας αυτόματης κατάσβεσης από τον ΟΑΣΘ για τοποθέτηση στα λεωφορεία του που φέρεται, σύμφωνα με καταγγελίες, να μην διαθέτει τις απαιτούμενες από το νόμο προδιαγραφές και πιστοποιήσεις! Συγκεκριμένα, σημείωνε, «σύμφωνα πάντα με τις καταγγελίες και με αφορμή σχετικό άρθρο που δημοσιεύθηκε στον Ελεύθερο Τύπο, το κατασβεστικό υλικό της αμπούλας φέρεται να μη διαθέτει έγκριση (αξιολόγηση) από την Πυροσβεστική, να μην φέρει σειριακό αριθμό (μητρώο) με τα στοιχεία που ορίζει η νομοθεσία, να μην διαθέτει πιστοποιητικό ISO 9001 κατασκευής εν ισχύ και να μη συνοδεύεται από το σχετικό πιστοποιητικό συμμόρφωσης του κατασβεστικού υλικού σύμφωνα με τα σχετικά πρότυπα ΕΝ».

Η βουλευτής επισήμανε ακόμη ότι έχουν καταγραφεί αρκετά περιστατικά πυρκαγιάς σε λεωφορεία του ΟΑΣΘ (ενδεικτικά και πιο πρόσφατα το Φεβρουάριο στη γραμμή 15, το Μάρτιο στη γραμμή 31 και τον Ιούλιο στη γραμμή 11Β). Επομένως, «είναι εύλογη η ανησυχία που προκαλούν οι ως άνω καταγγελίες στο επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης και οφείλει η Διοίκηση του ΟΑΣΘ να δώσει διευκρινίσεις εάν αληθεύουν». Ζήτησε ακόμη από τον αρμόδιο Υπουργό να ενημερώσει τη Βουλή αν έχει προχωρήσει η διοίκηση του ΟΑΣΘ στην προμήθεια αμπουλών αυτόματης κατάσβεσης το τελευταίο διάστημα και με ποια διαδικασία (διαγωνισμός ή απευθείας ανάθεση) και, εάν ναι, ποιες προδιαγραφές τέθηκαν από τον Οργανισμό για την εν λόγω προμήθεια, καθώς και αν διαθέτουν οι νέες αμπούλες όλα τα απαραίτητα πιστοποιητικά και προδιαγραφές που ορίζει η σχετική νομοθεσία για την καταλληλότητά τους για πυρόσβεση σε μηχανές λεωφορείων.

Ο… μεγαλόπνοος σχεδιασμός

Eρώτηση προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη, κατέθεσε και ο βουλευτής της ΝΔ Κωνσταντίνος Γκιουλέκας για τις συμβάσεις που φέρεται –σύμφωνα με δημοσείυματα- ότι σύναψε ο ΟΑΣΘ με «ημετέρους». Ο αναπληρωτής Τομεάρχης Εσωτερικών, υπεύθυνος για θέματα Μακεδονίας – Θράκης, σημείωνε, μεταξύ άλλων, «από τότε που η Κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ κρατικοποίησε τον ΟΑΣΘ για να μειώσει δήθεν τα έξοδά του, οι συμβάσεις υπογράφονται η μία μετά την άλλη. Και, βεβαίως πολλές από αυτές είναι με στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ».

Στην ερώτησή του επισήμανε ακόμη ότι «βρήκαν μία ακόμη ευκαιρία να τακτοποιήσουν ‘’ημετέρους’’». «Αυτός ήταν ο… μεγαλόπνοος σχεδιασμός της κυβέρνησης για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης! Γι’ αυτό ταλαιπωρήθηκαν επί μήνες χιλιάδες Θεσσαλονικείς! Για να δημιουργήσει η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ μία ακόμη δημόσια υπηρεσία που θα εξυπηρετήσει τους μικροκομματικούς σκοπούς τους», πρόσθετε ο κ. Γκουλέκας, ζητώντας να μάθει γιατί δεν έχουν δημοσιοποιηθεί οι εν λόγω συμβάσεις. Παράλληλα αναφερόταν και στην ταλαιπωρία των Θεσσαλονικέων. «H κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ προχώρησε στην κρατικοποίηση των Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης με βασικό επιχείρημα την ‘’εξυγίανση’’ και την ‘’διαφάνεια’’ του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ). Έκτοτε, ο ΟΑΣΘ διανύει την χειρότερη περίοδό του. Καθυστερήσεις στα δρομολόγια, μειωμένα έσοδα, βλάβες, προβλήματα και ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού. Πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι οι Θεσσαλονικείς στην πλειοψηφία τους (43%), πιστεύουν πως η κατάσταση επιδεινώθηκε στον ΟΑΣΘ μετά την αλλαγή του καθεστώτος, ενώ μόλις το 7% θεωρεί ότι βελτιώθηκε», υπογράμμισε ο Κ. Γκουλέκας.

Η ταλαιπωρία και το… ανέκδοτο

Την καθημερινή ταλαιπωρία που υφίστανται οι πολίτες της Θεσσαλονίκης που μετακινούνται με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ ανέδειξε  με ερώτησή του προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη και ο ανεξάρτητος πλέον βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης, Αριστείδης Φωκάς. «Την ώρα που η κατασκευή του μετρό της Θεσσαλονίκης έχει καταντήσει σύντομο ανέκδοτο, η μετακίνηση με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ – του μόνου μέσου μαζικής μεταφοράς που διαθέτει η πόλη- εξελίσσεται καθημερινά σε ταλαιπωρία για τους πολίτες, οι οποίοι βρίσκονται αντιμέτωποι με καθυστερήσεις, αραίωση δρομολογίων, κακοδιατηρημένο στόλο» σημείωνε τότε ο κ. Φωκάς υπογραμμίζοντας πως «υπάρχουν πολίτες που καταγγέλλουν πως έχουν γίνει μάρτυρες ακόμη και εισροής νερών εντός των λεωφορείων σε περιπτώσεις έντονων βροχοπτώσεων».

«Παράγοντες της πόλης, αλλά και πολίτες έχουν ενημερώσει κατ΄ επανάληψη τη διοίκηση του Οργανισμού εκφράζοντας τα προβλήματα που έχουν ανακύψει από τις συγχωνεύσεις-καταργήσεις γραμμών, την αραίωση των δρομολογίων, τον συνωστισμό εντός των λεωφορείων και τις συχνές ματαιώσεις διαδρομών λόγω βλαβών του στόλου. Τα προβλήματα, δε, πολλαπλασιάζονται από τη στιγμή που άλλαξε το ιδιοκτησιακό καθεστώς του Οργανισμού και πέρασε στον έλεγχο του κράτους» επισήμαινε ο κ. Φωκάς.

Ομολογία αποτυχίας…

Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κατέθεσε τον Σεπτέμβριο του 2018 και  βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης με τη Δημοκρατική Συμπαράταξη Γιώργος Αρβανιτίδης, σχετικά με τις πληροφορίες για ανάληψη από τα ΚΤΕΛ της συγκοινωνιακής διασύνδεσης των οικισμών της Θεσσαλονίκης και την αποχώρηση του ΟΑΣΘ ένα χρόνο μετά την κρατικοποίησή του.

«Ένα χρόνο μετά την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, δημοσιεύματα αναφέρουν ότι βρίσκονται σε εξέλιξη διαπραγματεύσεις του υπουργείου σας προκειμένου από την αρχή του 2019 να αναθέσετε χωρίς διαγωνισμό στο ιδιωτικό ΚΤΕΛ την συγκοινωνιακή διασύνδεση των οικισμών γύρω από τη Θεσσαλονίκη. Έτσι ο ΟΑΣΘ θα αποσυρθεί από σειρά δρομολογίων και ο στόλος αυτών των λεωφορείων θα διατεθεί στην κάλυψη των αναγκών του πολεοδομικού συγκροτήματος.

Πέρα από την ομολογία αποτυχίας του εγχειρήματος της κρατικοποίησης  που θα σημάνει μια τέτοια εξέλιξη, δημιουργούνται προβληματισμοί για τη διαδικασία ανάθεσης του συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ αλλά και για τη συχνότητα των δρομολογίων και τις τιμές, που θα κληθούν να καταβάλουν οι πολίτες των οικισμών της Θεσσαλονίκης», σημείωνε ο κ. Αρβανιτίδης.

https://thesseconomy.gr/%CE%BA%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82-%CE%BF%CE%B1%CF%83%CE%B8-%CE%B4%CE%B5%CE%BD-%CE%BA%CE%BF%CF%85%CE%BD%CE%B9%CE%AD%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CF%86%CF%8D%CE%BB%CE%BB%CE%BF-%CF%80%CE%B1%CF%81/