voria.gr – Βέλη δήμου Θεσσαλονίκης κατά ΟΑΣΘ για τα λεωφορεία της Λειψίας
Τι λέει ο δήμος Θεσσαλονίκης για το συμβάν με το αστικό λεωφορείο από τη Λειψία που πήρε φωτιά ενώ βρισκόταν εν κινήσει.
Ανησυχία για «αβελτηρίες και καθυστερήσεις» στον ΟΑΣΘ εκφράζει η διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης, παίρνοντας θέση για το συμβάν με το αστικό λεωφορείο από τη Λειψία που πήρε φωτιά ενώ βρισκόταν εν κινήσει.
Η δημοτική αρχή υπενθυμίζει ότι για την προμήθεια των οχημάτων από τη Λειψία προηγήθηκε Προγραμματική Σύμβαση του Δήμου Θεσσαλονίκης με τον ΟΑΣΘ και ακολούθησε πλήρης και εκτεταμένος τεχνικός έλεγχος από μεικτό κλιμάκιο του Δήμου και του ΟΑΣΘ που μετέβη στη γερμανική πόλη, «όπου και πιστοποίησε την καταλληλότητα των προδιαγραφών των οχημάτων».
Τονίζει ότι το όχημα που παρουσίασε βλάβη «αδικαιολόγητα βρέθηκε τα ξημερώματα της Πέμπτης 5 Νοεμβρίου στην ευρύτερη περιοχή του Χορτιάτη μη εκτελώντας συγκοινωνιακό έργο», τη στιγμή που το χρησιδάνειο του δήμου προς τον ΟΑΣΘ προβλέπει την κίνηση των οχημάτων εντός των διοικητικών ορίων του δήμου Θεσσαλονίκης και αποκλειστικά για την εξυπηρέτηση της αστικής συγκοινωνίας.
Εξηγεί, δε, ότι η καλή χρήση των οχημάτων είναι συμβατική υποχρέωση του ΟΑΣΘ και πως τα πρώτα 4 από τα 50 λεωφορεία βρίσκονταν επί 2,5 μήνες στο αμαξοστάσιο του Οργανισμού, όπου και υπήρχε η υποχρέωση συντήρησης και τεχνικού ελέγχου.
Ο δήμος στηλιτεύει, μάλιστα, το γεγονός ότι τις τελευταίες ώρες διοχετεύονται «ανεύθυνες πληροφορίες και σχόλια, που έχουν καθαρά μικροπολιτικό και επικοινωνιακό χαρακτήρα, από ανθρώπους που απαξίωσαν τον ΟΑΣΘ, αδιαφορώντας συστηματικά για το πρόβλημα».
«Το μείζον ζήτημα στη Θεσσαλονίκη είναι να λυθεί το συγκοινωνιακό πρόβλημα της πόλης και να ενισχυθούν οι προσπάθειες που γίνονται το τελευταίο διάστημα προς αυτήν την κατεύθυνση», σημειώνεται στην ανακοίνωση.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
«Η Διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης αναγνωρίζοντας το σοβαρό πρόβλημα των αστικών συγκοινωνιών της πόλης προχώρησε με δική της πρωτοβουλία στην προμήθεια 50 λεωφορείων από τον αδελφοποιημένο Δήμο της Λειψίας. Τα οχήματα είναι πολύ καλά συντηρημένα, εκτελούσαν μέχρι την αγορά τους συγκοινωνιακό έργο στη Γερμανία, είναι αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Euro5+ και το κόστος απόκτησής τους ήταν εξαιρετικά χαμηλό, 11.000 ευρώ το καθένα.
Για την προμήθεια των συγκεκριμένων οχημάτων προηγήθηκε Προγραμματική Σύμβαση του Δήμου Θεσσαλονίκης με τον ΟΑΣΘ και ακολούθησε πλήρης και εκτεταμένος τεχνικός έλεγχος από μικτό κλιμάκιο του Δήμου και του ΟΑΣΘ που μετέβη στη Λειψία, όπου και πιστοποίησε την καταλληλότητα των προδιαγραφών των οχημάτων.
Τα πρώτα 4 από τα 50 λεωφορεία βρίσκονταν επί 2,5 μήνες στο αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ, όπου και υπήρχε η υποχρέωση συντήρησης και τεχνικού ελέγχου, όπως άλλωστε προβλέπουν οι σχετικές συμβάσεις. Ακολούθησε η ταξινόμηση των οχημάτων και, πριν αυτά τεθούν σε κυκλοφορία, πέρασαν από ΚΤΕΟ. Η καλή χρήση των οχημάτων είναι συμβατική υποχρέωση του ΟΑΣΘ.
Το χρησιδάνειο του Δήμου Θεσσαλονίκης προς τον ΟΑΣΘ προβλέπει την κίνησή των οχημάτων εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου Θεσσαλονίκης και αποκλειστικά για την εξυπηρέτηση της αστικής συγκοινωνίας.
Το όχημα που παρουσίασε βλάβη αδικαιολόγητα βρέθηκε τα ξημερώματα της Πέμπτης 5 Νοεμβρίου στην ευρύτερη περιοχή του Χορτιάτη μη εκτελώντας συγκοινωνιακό έργο. Τις τελευταίες ώρες διοχετεύονται ανεύθυνες πληροφορίες και σχόλια, που έχουν καθαρά μικροπολιτικό και επικοινωνιακό χαρακτήρα, από ανθρώπους που απαξίωσαν τον ΟΑΣΘ, αδιαφορώντας συστηματικά για το πρόβλημα. Το μείζον ζήτημα στη Θεσσαλονίκη είναι να λυθεί το συγκοινωνιακό πρόβλημα της πόλης και να ενισχυθούν οι προσπάθειες που γίνονται το τελευταίο διάστημα προς αυτήν την κατεύθυνση.
Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στις αστικές συγκοινωνίες, ανησυχεί για τις όποιες αβελτηρίες και καθυστερήσεις και θα προβεί σε οποιεσδήποτε ενέργειες απαιτηθούν».