voria.gr – Γ.Σκορδάς: Αυτές είναι οι κόκκινες γραμμές του ΟΑΣΘ για την υπογραφή νέας ΣΣΕ
Νίκος Ηλιάδης
Οι εργαζόμενοι πρέπει να ξεχάσουν επιδόματα πάνω στον μισθό, ξεκαθαρίζει ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ. Τι λέει η διοίκηση για ρεπό και συνδικαλιστικές άδειες
Τις κόκκινες γραμμές της διοίκησης του ΟΑΣΘ, στη διαπραγμάτευση η οποία είναι σε εξέλιξη με το σωματείο εργαζομένων για την υπογραφή νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, θέτει μέσω της Voria.gr ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Γιώργος Σκόδρας.
Υπενθυμίζεται ότι το σωματείο έχει καταθέσει προς τη διοίκηση του ΟΑΣΘ στις 10 Φεβρουαρίου ένα σχέδιο ΣΣΕ το οποίο, πέραν των μισθολογικών που έτσι κι αλλιώς ορίζονται εκ του νόμου, περιλαμβάνει και μια σειρά αιτήματα (επιδόματα, παροχές), πολλά από τα οποία συνεπάγονται κόστος.
Τις τελευταίες εβδομάδες, υπήρξαν ορισμένες συναντήσεις μεταξύ των δύο πλευρών στις οποίες διαπιστώθηκε ότι η απόσταση που τους χωρίζει είναι χαώδης. Απόδειξη και η χθεσινή αιφνίδια κινητοποίηση εργαζομένων του ΟΑΣΘ οι οποίοι προχώρησαν σε ολιγόλεπτο συμβολικό αποκλεισμό της οδού Παπαναστασίου, στο ύψος των γραφείων του Οργανισμού, διαμαρτυρόμενοι για την αδιαλλαξία, όπως καταγγέλλουν, της διοίκησης.
Μιλώντας στην Voria.gr ο κ. Σκόδρας ξεκαθαρίζει ποιες είναι οι τελικές κόκκινες γραμμές τις οποίες θέτει η διοίκηση του ΟΑΣΘ ως προς τα αιτήματα των εργαζομένων. “Είμαστε πρόθυμοι και συζητάμε οτιδήποτε αφορά τη στήριξη των οικογενειών και ανθρώπων οι οποίοι έχουν ανάγκη. Δαπάνες οι οποίες σχετίζονται με παιδικούς σταθμούς, κατασκηνώσεις, επίδομα σπουδών, οικονομική στήριξη σε ανθρώπους που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υγείας, αυτά τα συζητάμε και άλλωστε, τα κάνουμε ήδη, ασχέτως εάν πολλές φορές, αυτά γίνονται χωρίς τυμπανοκρουσίες. Όμως, επιδόματα πάνω στο μισθό τα οποία ζητά το σωματείο προκειμένου να υπάρξει και δεύτερη προσωπική μισθολογική διαφορά, αυτό θα πρέπει να το ξεχάσουν”.
Σημεία τριβής αποτελούν επίσης ο αριθμός των ετήσιων ρεπό καθώς και οι συνδικαλιστικές άδειες. Υπενθυμίζεται ότι το σωματείο ζητά τα ρεπό να ανέρχονται έως 119 ετησίως και οι συνδικαλιστικές άδειες να είναι χίλιες μέρες για τα μέλη της διοίκησης του σωματείου. Για το δεύτερο θέμα η διοίκηση εμμένει στη θέση της, δηλαδή στη χορήγηση έως 180 ημερών συνδικαλιστική άδεια στη διάρκεια των οποίων, μάλιστα, “δεν είναι δυνατόν να καταβάλλονται υπερωρίες και εξαιρέσιμα, όπως γινόταν μέχρι τώρα”, επισημαίνει ο κ. Σκόδρας.
Αντιθέτως, η διοίκηση φαίνεται διατεθειμένη να ανεβάσει κάπως τον αριθμό των ρεπό, από τα 104 που αντιπροτείνει, έως κάπου στα 110 προκειμένου να μοιράσει την απόσταση που τη χωρίζει από την πρόταση για 119 ρεπό που κατέθεσε το σωματείο. “Αυτές είναι οι τελικές μας προτάσεις. Δεν μπορούμε, ούτε τους νόμους να παραβιάσουμε δίνοντας παράνομα επιδόματα, ούτε και να συνεχίσουμε να διατηρούμε σκανδαλώδη προνόμια” υπογραμμίζει ο κ. Σκόδρας. Κατηγορεί, δε, το σωματείο ότι στην προσπάθειά του να πιέσει τη διοίκηση ουσιαστικά συκοφαντεί τις δημόσιες συγκοινωνίες “όταν λένε ψευδώς ότι δεν λαμβάνονται μέτρα για την προστασία των εργαζομένων και των επιβατών από την πανδημία”.
Το σωματείο με χθεσινή ανακοίνωσή του εξαπέλυσε πολύ σφοδρή επίθεση σε βάρος της διοίκησης την οποία χαρακτηρίζει “αποτυχημένη” και “επικίνδυνη”. “Εμπαίζουν τους εργαζόμενους και με προφάσεις αποφεύγουν έναν ουσιαστικό και ειλικρινή διάλογο για υπογραφή ΣΣΕ. Απεναντίας προβαίνουν συνεχώς σε μονομερείς ενέργειες εις βάρος των εργαζομένων. Ισοπεδώνουν θεσμικές και μισθολογικές κατακτήσεις που με κόπο και αγώνες κατέκτησαν οι εργαζόμενοι”. Μέσα σ’ αυτό το σχεδόν πολεμικό κλίμα, οι πιθανότητες συμφωνίας φαντάζουν από μηδαμινές έως απίθανες.