voria.gr – ΟΑΣΘ: Κατάρρευση εσόδων, ούτε 4.000 ευρώ οι ημερήσιες εισπράξεις

Νίκος Ηλιάδης

Η σχεδόν μηδενική επιβατική κίνηση έχει τινάξει στον αέρα τον οικονομικό προγραμματισμό του οργανισμού. Τι λέει o επικεφαλής του ΟΑΣΘ Γιώργος Σκόδρας

Σχεδιασμούς με το βλέμμα πλέον στο φθινόπωρο κάνει η ηγεσία του ΟΑΣΘ. Η περίοδος αυτή είναι έτσι κι αλλιώς νεκρή καθώς τα αστικά λεωφορεία πηγαινοέρχονται άδεια, ενώ στη συνέχεια, μετά τη σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων του covid-19 μεσολαβεί η θερινή περίοδος κατά την οποία εκτελούνται έτσι κι αλλιώς λιγότερα δρομολόγια. Πλέον, το μεγάλο στοίχημα για την ηγεσία του ΟΑΣΘ είναι ο Σεπτέμβριος, η περίοδος της ΔΕΘ, όταν και ξεκινά εκ νέου το χειμερινό πρόγραμμα δρομολογίων.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο και πλέον, και διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Γιώργο Σκόδρα, ο σχεδιασμός που γίνεται αυτές τις μέρες αφορά την προετοιμασία του ΟΑΣΘ ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί επαρκώς στις ανάγκες του επιβατικού κοινού όταν θα ξεκινήσει η σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων που έχουν επιβληθεί. Σήμερα ο ΟΑΣΘ βγάζει στο δρόμο, κατά την έναρξη της βάρδιας, γύρω στα 220 με 230 λεωφορεία τα οποία, μετά τις 10 το πρωί και ως τις 2 το μεσημέρι, αλλά και από τις 6 το απόγευμα ως το τέλος της βάρδιας, μειώνονται στο μισό λόγω των περιοριστικών μέτρων εξ αιτίας των οποίων έχει σχεδόν μηδενιστεί η επιβατική κίνηση. Είναι ενδεικτικό ότι οι ημερήσιες εισπράξεις από όλες τις λεωφορειακές γραμμές φτάνουν μετά βίας τις τρεις με τέσσερις χιλιάδες ευρώ!

“Το γεγονός αυτό έχει τινάξει στον αέρα όλο τον οικονομικό προγραμματισμό που είχαμε κάνει, αλλά αυτό θα δούμε πως θα το αντιμετωπίσουμε, σε συνεργασία φυσικά και με τα αρμόδια υπουργεία”, αναφέρει ο κ. Σκόδρας. Σημειώνει δε, πως “η επαναφορά στο κανονικό πρόγραμμα δρομολογίων θα γίνει με βάση τις αποφάσεις τς οποίες θα λάβει η κυβέρνηση και τις εγκυκλίους που αναμένουμε από το υπουργείο Μεταφορών. Προφανώς η αύξηση των οχημάτων θα είναι σταδιακή, αναλόγως του χρόνου επανεκκίνησης των υπολοίπων κλάδων της οικονομίας”.

Ο δεύτερος στόχος είναι η όσο το δυνατόν καλύτερη προετοιμασία ώστε την 1η Σεπτεμβρίου ο ΟΑΣΘ να έχει στη διάθεσή του το μέγιστο δυνατό αριθμό λεωφορείων από τον υπάρχοντα στόλο. Αυτό σημαίνει πως στο τετράμηνο που ακολουθεί θα καταφέρει ο Οργανισμός να προμηθευτεί τα ανταλλακτικά τα οποία είναι αναγκαία ώστε να επισκευαστούν τα λεωφορεία για τα οποία δεν απαιτείται η λεγόμενη βαριά συντήρηση.

Παράλληλα, τις τελευταίες εβδομάδες μερικές δεκάδες λεωφορεία τα οποία εξυπηρετούσαν γραμμές εκτός πολεοδομικού συγκροτήματος επιστρέφουν εντός πόλης, μετά την εκχώρηση αυτών των γραμμών στα ΚΤΕΛ. Έως τώρα υπολογίζεται ότι έχουν “απελευθερωθεί” περί τα τριάντα οχήματα, αριθμός ο οποίος αναμένεται να διπλασιαστεί τις επόμενες δύο εβδομάδες όταν τα ΚΤΕΛ θα αναλάβουν το σύνολο των 25 γραμμών. Το ερώτημα, βεβαίως, είναι πόσα από αυτά τα λεωφορεία θα είναι σε καλή κατάσταση και συγχρόνως, κατάλληλα για τις γραμμές εντός πόλης, καθώς αρκετά από αυτά διαθέτουν μόνον δύο πόρτες, αντί τριών.

https://www.voria.gr/article/oasth-katarrefsi-esodon-oute-4000-evro-i-imerisies-ispraxis