voria.gr – ΟΑΣΘ 500 λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη μέχρι το φθινόπωρο του 2020

Κάτια Γερακαρίτου

Στόχος του υπουργείου Μεταφορών να κυκλοφορούν στις αρχές του χρόνου στη Θεσσαλονίκη 440 λεωφορεία από 320 λεωφορεία σήμερα.

Από τον Ιανουάριο-Φεβρουάριο θα προστεθούν 100-120 λεωφορεία στον στόλο του ΟΑΣΘ λόγω της ανάληψης άλλων 26 γραμμών από τα ΚΤΕΛ, τόνισε ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Μεταφορών Νίκος Σταθόπουλος κατά τη διάρκεια της ειδικής συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου για τον ΟΑΣΘ.

Στόχος να κυκλοφορούν στις αρχές του χρόνου στη Θεσσαλονίκη 440 λεωφορεία από 320 λεωφορεία που βρίσκονται στον δρόμο σήμερα.

«Τον επόμενο χρόνο, καθώς ο στόλος έχει γεράσει, θα αποσυρθούν περί τα 90. Άρα τα 120 που θα αρχίσουμε να προσθέτουμε μαζικά από τον Ιανουάριο, δεν θα επαρκέσουν για να φτάσουμε το μαγικό νούμερο των 500, που είναι οι απλές ανάγκες της πόλης», σημείωσε ο κ. Σταθόπουλος.

Ο Γενικός Γραμματέας τόνισε ότι ο προγραμματισμός του υπουργείου είναι επιπλέον των 120 λεωφορείων, που θα κυκλοφορήσουν από τον Ιανουάριο, να προστεθούν άλλα 150 λεωφορεία μέσω ενοικίασης έως το φθινόπωρο του 2020 και επιπλέον να ξεκινήσει η διαδικασία για να προστεθούν άλλα 140 λεωφορεία αμέσως μετά το Πάσχα. Ο διαγωνισμός για την ενοικίαση των λεωφορείων θα είναι στον αέρα το πρώτο τρίμηνο του 2020, είπε ο κ. Σταθόπουλος.

«Εάν δεν προσεγγίσουμε τα 500 λεωφορεία που να κυκλοφορούν στην πόλη και δη μέχρι το φθινόπωρο του 2020, όλες οι συζητήσεις για το μέλλον της πόλης θα είναι άχρηστες. Αυτό όμως πιστεύω ότι θα γίνει», ξεκαθάρισε και ανακοίνωσε ότι πριν το τέλος του χρόνου θα υπογραφεί η σύμβαση που θα αναθέτει το έργο στα ΚΤΕΛ.

Όπως ανέφερε, «στη Θεσσαλονίκη σε 2-3 χρόνια θα πρέπει να υπάρχει μια εταιρεία που θα λειτουργεί ταυτόχρονα και το Μετρό και τα λεωφορεία. Η Αθήνα δεν μπορεί να διοικήσει τις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης. Θα διοικηθούν από εταιρείες της πόλης».

Μιλώντας από το βήμα του δημοτικού συμβουλίου ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Γιώργος Σκόδρας παραδέχθηκε ότι τα προβλήματα είναι πολλά και μεγάλα και κάλεσε όλους να μην πετροβολούν τον ΟΑΣΘ.

Τόνισε ότι όταν παρέλαβε τον Οργανισμό το 60% των λεωφορείων ήταν άνω των 15 ετών. «Και αντί να γίνει προμήθεια, απλώς επιμηκύνθηκε ο χρόνος ζωής των λεωφορείων στα 23 χρόνια», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Σκόδρας, σημειώνοντας πως μέχρι το φθινόπωρο του 2020 πρόκειται να αποσυρθούν άλλα 90 οχήματα.

Ο πρόεδρος του Οργανισμού σημείωσε ότι μέσα στους τελευταίους μήνες αυξήθηκαν κατά 100 τα λεωφορεία, ξεκαθαρίζοντας ότι γίνονται προσπάθειες να μην πέφτει ο αριθμός τους κάτω από τα 300. «Προφανώς χρειαζόμαστε ένα μέσο μαζικής μεταφοράς. Το 50% των πολιτών τα χρησιμοποιεί και άνω του 70% θεωρεί σημαντική τη μεταφορά με τα λεωφορεία στην πόλη μας», σημείωσε.

https://www.voria.gr/article/oasth-sta-440-leoforia-to-epomeno-dimino-me-tin-enischisi-tou-stolou