voria.gr – Θέμα νομιμότητας της παραχώρησης έργου ΟΑΣΘ σε ΚΤΕΛ θέτει ο Καστανίδης

Με επίκαιρη ερώτησή του προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών ο βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης του Κινήματος Αλλαγής εγείρει ζήτημα νομιμότητας.
Ζήτημα νομιμότητας όσον αφορά τον τρόπο εκχώρησης του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης θέτει μεταξύ άλλων, με επίκαιρη ερώτησή του προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών ο βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης του Κινήματος Αλλαγής, Χάρης Καστανίδης. Επιπλέον, ζητά από τον Κώστα Καραμανλή να παρουσιάσει το πλήρες σχέδιο της κυβέρνησης για τις αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης.

Στην ερώτησή του ο κ. Καστανίδης σημειώνει ότι «όταν η προηγούμενη Κυβέρνηση ανέθεσε μικρό μέρος του έργου του ΟΑΣΘ (20 λεωφορεία και 6 περιφερειακές λεωφορειακές γραμμές) στην ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε., βουλευτές Θεσσαλονίκης της Ν.Δ. την κατήγγειλαν, ως απαράδεκτη και χαριστική». Επιπλέον, υπογραμμίζει πως «η κοινοτική νομοθεσία (Κανονισμός 1370/2007 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και η εθνική (ν. 4412/2016 περί προμηθειών, αναθέσεων έργων, κλπ, και η ειδική ρύθμιση της παρ. 3 του άρθρου 54 του ν. 4568/2018), τις οποίες υποχρεούνται το Ελληνικό Δημόσιο, ο ΟΑΣΘ και ο Ο.Σ.Ε.Θ. Α.Ε. να εφαρμόζουν, ορίζουν ότι η ανάθεση έστω και μέρους του συγκοινωνιακού έργου, θα πρέπει να γίνει με διαγωνιστική διαδικασία. Σε αντίθεση με τα παραπάνω οριζόμενα, μέρος του έργου του ΟΑΣΘ ανατέθηκε στην ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε. με απευθείας ανάθεση, μετά από διαπραγματεύσεις».

Συνεχίζοντας ο κ. Καστανίδης αναφέρει πως «το τελευταίο διάστημα γίνονται ανακοινώσεις (και απ’ τον Πρωθυπουργό της Χώρας κατά την ομιλία του και συνέντευξή του στη ΔΕΘ) περί επικείμενης ολοκλήρωσης των διαβουλεύσεων και ανάθεσης του 1/3 περίπου του έργου του ΟΑΣΘ».

Με βάση τα ανωτέρω ο βουλευτής του ΚΙ.ΝΑΛ. θέτει προς τον υπουργό κ. Καραμανλή δύο ερωτήματα:

1. Ποια είναι η θεσμική πολιτική που η Κυβέρνηση προτίθεται να εφαρμόσει στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης, όσον αφορά τις αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες; Θα συνεχίσει την εφαρμογή του ν. 4482/2017 ως ισχύει, ή θα επανεξετάσει το ισχύον θεσμικό πλαίσιο και προς ποια κατεύθυνση; Σχεδιάζει συγκεκριμένη πολιτική για τις επιβατικές μεταφορές μέχρι και από την έναρξη λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης; Εν τω μεταξύ, προτίθεσθε να λάβετε αποφάσεις και πρωτοβουλίες, ούτως ώστε, με ένα αποτελεσματικό πρόγραμμα συντήρησης και αποκατάστασης βλαβών των υφιστάμενων λεωφορείων, να προστίθενται σταδιακά όλο και περισσότερα λεωφορεία στην εξυπηρέτηση των πολιτών, δεδομένου ότι για την εξυπηρέτηση τους θα πρέπει να κυκλοφορούν καθημερινά πάνω από 500 λεωφορεία;

2. Τι θα αποφασίσετε ως προς την υφιστάμενη σύμβαση ανάθεσης στην ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε. και πόσο αληθεύουν δημοσιεύματα και δηλώσεις αρμοδίων, ότι διεξάγονται διαβουλεύσεις με το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και άλλα όμορα ΚΤΕΛ για την ανάθεση του 1/3 του έργου του ΟΑΣΘ, κατά παράβαση της κοινοτικής και εθνικής νομοθεσίας περί διαγωνισμών;

https://www.voria.gr/article/thema-nomimotitas-tis-parachorisis-ergou-oasth-se-ktel-theti-o-kastanidis