Ερώτηση Μάρκου για τον αριθμό των κυκλοφορούντων λεωφορείων του ΟΑΣΘ
Ερώτηση για τον αριθμό των κυκλοφορούντων λεωφορείων του ΟΑΣΘ και τις διαδικασίες προμήθειας ανταλλακτικών και υλικών κατέθεσε η βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας, Κατερίνα Μάρκου, προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών.
Με αφορμή και πρόσφατη έρευνα, σύμφωνα με την οποία το 43% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι η ποιότητα των υπηρεσιών του ΟΑΣΘ μετά την κρατικοποίησή του επιδεινώθηκε, η βουλευτής επισημαίνει τα προβλήματα που έχει δημιουργήσει το γεγονός ότι τα λεωφορεία που κυκλοφορούν παραμένουν σημαντικά λιγότερα από 400, παρά τις κατά καιρούς δηλώσεις ότι έχουν αυξηθεί.
Ο αριθμός των κυκλοφορούντων λεωφορείων συνδέεται άμεσα και με το ζήτημα των προμηθειών ανταλλακτικών και υλικών. Σε προηγούμενη ερώτησή της βουλευτού, η διοίκηση του ΟΑΣΘ απέφυγε να απαντήσει γιατί δεν αναρτώνται οι πράξεις και οι προκηρύξεις του Οργανισμού στη Διαύγεια καθώς και αν και πότε προκηρύχθηκαν οι νέοι διαγωνισμοί για τις προμήθειες υλικών, ανταλλακτικών και τις αναθέσεις εργασιών, αυτή τη φορά με βάση τις διατάξεις του ν. 4412/2016. Υπενθυμίζεται ότι οι διαγωνισμοί αυτοί υποτίθεται έχουν ήδη προκηρυχθεί, σύμφωνα με δελτίο τύπου της 4/1/2018 του ΟΑΣΘ, αλλά δεν φαίνεται να έχουν αναρτηθεί δημόσια.
Παραμένει, λοιπόν, το ερώτημα με ποιους όρους και ποιες προϋποθέσεις γίνεται όλο αυτό το διάστημα η προμήθεια ανταλλακτικών για τα λεωφορεία και οι αναθέσεις των σχετικών εργασιών από τον Οργανισμό και με ποιο κόστος.
Η βουλευτής ρωτά τον αρμόδιο υπουργό:
– Τελικά, πόσα λεωφορεία διαθέτει ο στόλος του ΟΑΣΘ, πόσα από αυτά βρίσκονται στην κυκλοφορία και ποιος είναι ο μέσος αριθμός που κυκλοφορεί καθημερινά, ζητώντας ενδεικτικά στοιχεία για τους μήνες Νοέμβριο και Φεβρουάριο,
– Πόσες προμήθειες ανταλλακτικών πραγματοποιήθηκαν το τελευταίο εξάμηνο (9/2017 – 2/2018) και με ποιο συνολικό κόστος και πόσες το αντίστοιχο εξάμηνο της προηγούμενης χρονιάς;
– Έχουν προκηρυχθεί νέοι διαγωνισμοί για την προμήθεια ανταλλακτικών και τις αναθέσεις εργασιών, όπως αναφέρεται στο δελτίο τύπου του ΟΑΣΘ, πότε και γιατί δεν έχουν αναρτηθεί δημοσίως.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών
ΘΕΜΑ: Δυσαρεστημένοι οι Θεσσαλονικείς από τον νέο ΟΑΣΘ
Η ταλαιπωρία των κατοίκων της Θεσσαλονίκης και των γύρω δήμων από το νέο ΟΑΣΘ διαρκώς μεγαλώνει. Καθημερινά υπάρχουν αναφορές για καθυστερήσεις, αιφνίδιες αλλαγές και ακυρώσεις δρομολογίων, βλάβες στο σύστημα τηλεματικής, ενώ τα λεωφορεία που κυκλοφορούν παραμένουν σημαντικά λιγότερα από 400, παρά τις κατά καιρούς δηλώσεις ότι έχουν αυξηθεί από 240 σε 415.
Δεν είναι τυχαίο ότι, σε πρόσφατη έρευνα που διεξήχθη για την Εφημερίδα των Συντακτών, το 43% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι η ποιότητα των υπηρεσιών του ΟΑΣΘ μετά την κρατικοποίησή του επιδεινώθηκε, το 29% πιστεύει ότι παρέμεινε η ίδια ενώ μόλις το 7% πιστεύει ότι βελτιώθηκε.
Ο αριθμός των κυκλοφορούντων λεωφορείων συνδέεται άμεσα και με το ζήτημα των προμηθειών ανταλλακτικών και υλικών. Σε προηγούμενη ερώτησή μου (2392/131/8-1-2018), η διοίκηση του ΟΑΣΘ απέφυγε να απαντήσει γιατί δεν αναρτώνται οι πράξεις και οι προκηρύξεις του Οργανισμού στη Διαύγεια καθώς και αν και πότε προκηρύχθηκαν οι νέοι διαγωνισμοί για τις προμήθειες υλικών, ανταλλακτικών και τις αναθέσεις εργασιών, αυτή τη φορά με βάση τις διατάξεις του ν. 4412/2016. Υπενθυμίζεται ότι οι διαγωνισμοί αυτοί υποτίθεται έχουν ήδη προκηρυχθεί, σύμφωνα με δελτίο τύπου της 4/1/2018 του ΟΑΣΘ, αλλά δεν φαίνεται να έχουν αναρτηθεί δημόσια.
Παραμένει, λοιπόν, το ερώτημα με ποιους όρους και ποιες προϋποθέσεις γίνεται όλο αυτό το διάστημα η προμήθεια ανταλλακτικών για τα λεωφορεία και οι αναθέσεις των σχετικών εργασιών από τον Οργανισμό και με ποιο κόστος.
Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάστε:
1) Τελικά, πόσα λεωφορεία διαθέτει ο στόλος του ΟΑΣΘ, πόσα από αυτά βρίσκονται στην κυκλοφορία και ποιος είναι ο μέσος αριθμός που κυκλοφορεί καθημερινά; Ενδεικτικά, πόσα λεωφορεία κυκλοφορούσαν ανά ημέρα το Νοέμβριο του 2016 και το Φεβρουάριο του 2017 και πόσα τους αντίστοιχους μήνες ένα χρόνο μετά;
2) Πόσες προμήθειες ανταλλακτικών πραγματοποιήθηκαν το τελευταίο εξάμηνο (Σεπτέμβριος 2017 – Φεβρουάριος 2018) και με ποιο συνολικό κόστος; Πόσες το αντίστοιχο εξάμηνο της προηγούμενης χρονιάς (Σεπτέμβριος 2016 – Φεβρουάριος 2017) και με ποιο κόστος;
3) Έχουν προκηρυχθεί νέοι διαγωνισμοί για την προμήθεια ανταλλακτικών και τις αναθέσεις εργασιών, όπως αναφέρεται στο δελτίο τύπου του ΟΑΣΘ, και πότε; Γιατί δεν έχουν αναρτηθεί δημοσίως;
Η ερωτώσα βουλευτής
Κατερίνα Μάρκου – Β’ Θεσσαλονίκης