Ο ΟΑΣΘ απέναντι στο «μαμούθ»! Φόβοι για το διαγωνισμό που καθορίζει τις αποζημιώσεις
του Βαγγέλη Μωυσή
Με καθυστέρηση 15 μηνών, με τις δικαστικές διενέξεις να «τρέχουν» και με ορατό τον κίνδυνο να βρεθεί αντιμέτωπη με υποχρέωση καταβολής αποζημίωσης-«μαμούθ» στους διεκδικητές μετόχους, προχωρά η διοίκηση του ΟΑΣΘ τον διεθνή διαγωνισμό για την αποτίμηση της αξίας του οργανισμού.
Και εδώ αρχίζουν τα όργανα… Ή μάλλον έχουν αρχίσει ήδη.
Η διοίκηση του ΟΑΣΘ, μετά από πρόχειρο διαγωνισμό και ανάθεση σε εταιρεία ορκωτών ελεγκτών, αλλά και με όρους που έθεταν μια μη αποσβεθείσα αξία ως κριτήριο καθορισμού του ύψους αποζημίωσης, έχει έναν «πήχη» για το ποσό που θα πρέπει να καταβάλει στους –κατά την άποψή της- «πρώην μετόχους», στα 32.000.000 ευρώ.
Ωστόσο, περισσότεροι από 400 «πρώην μέτοχοι» που δεν θεωρούν εαυτούς πρώην, αλλά νυν, έχουν εντελώς διαφορετικές απόψεις και στόχους.
Αφενός έχουν καταθέσει δύο «αναγνωριστικές αγωγές» στο Εφετείο Αθηνών, όπου τους παρέπεμψε το ΣτΕ, με αίτημα να τους αναγνωριστεί ότι διατηρούν την ιδιότητα των μετόχων του ΟΑΣΘ, αφού δεν έχουν μέχρι σήμερα αποζημιωθεί. Επικαλούνται μάλιστα, ως ενισχυτική των επιχειρημάτων τους, μια… γκάφα που έκανε ο βρισκόμενος σε σύμπνοια με τη διοίκηση του Στέλιου Παππά, πρόεδρος των εργαζομένων Δημήτρης Τσερμενίδης, όταν απέκλεισε από τις εκλογές του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΘ μια παράταξη εργαζομένων-πρώην μετόχων, ισχυριζόμενος πως αυτοί… εξακολουθούν να είναι μέτοχοι του οργανισμού.
Αφετέρου, υπολογίζουν με βάσει τα δεδομένα του οργανισμού, ότι το σύνολο της αποζημίωσης που δικαιούνται υπερβαίνει τα 150 εκατομμύρια ευρώ και ίσως να προσεγγίζει και τα 200 εκατομμύρια!
Τα πράγματα περιπλέκει ακόμα περισσότερο για τη διοίκηση του ΟΑΣΘ, η ανεπίσημη εκτίμηση που σύμφωνα με πληροφορίες του thePresident, έχει στην κατοχή του ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Στέλιος Παππάς, πως μια ολοκληρωμένη και αντικειμενική αποτίμηση της αξίας του οργανισμού από οποιονδήποτε αξιόπιστο ελληνικό ή ευρωπαϊκό οίκο ελεγκτών αναδειχθεί ανάδοχος από τον τρέχοντα διαγωνισμό, θα ανεβάσει το ύψος της αποζημίωσης των μετόχων στα 140-145 εκατομμύρια ευρώ τουλάχιστον!
Αντιλαμβάνεται κανείς, ότι το τεράστιο χάσμα ανάμεσα στην αρχική επίσημη εκτίμηση που έλαβε ο ΟΑΣΘ για 32.000.000 ευρώ και στην πιθανή εκτίναξη του ποσού πάνω από τα 140 εκατομμύρια ευρώ, είναι και ένας από τους λόγους της πολύμηνης καθυστέρησης προκήρυξης του εν εξελίξει διαγωνισμού, από μια διοίκηση που φαίνεται να αναζητά… στον Ήλιο μοίρα και διέξοδο!