voria.gr-Επικίνδυνα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, κίνδυνος για τους επιβάτες
Νίκος Ηλιάδης
Την ώρα που ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης προσπαθεί να ρίξει στάχτη στα μάτια των Θεσσαλονικέων περί δήθεν επικείμενης αγοράς 350 νέων λεωφορείων, στους δρόμους της πόλης κυκλοφορούν λεωφορεία του ΟΑΣΘ των οποίων η εικόνα είναι τριτοκοσμική και η κατάστασή τους επικίνδυνη σε βαθμό ώστε να εγείρονται σοβαρότατα ερωτήματα ως προς την ασφάλεια των επιβατών.
Δεν πρόκειται για τα συνήθη μηχανικά ή άλλου είδους προβλήματα τα οποία είναι εμφανή και επιβεβαιώνονται από το πλήθος των βλαβών εξ αιτίας των οποίων λεωφορεία ακινητοποιούνται καθημερινά στο δρόμο. Πρόκειται για φθορές και αλλοιώσεις που εμφανίζουν δομικά στοιχεία του αμαξώματος, με ό,τι αυτό συνεπάγεται ως προς την ασφάλεια του επιβατικού κοινού, σε περίπτωση ατυχήματος. Το θέμα είχε αποκαλύψει η Voria.gr και πριν από περίπου δυόμιση μήνες ωστόσο, παρά τη δημοσιοποίηση του προβλήματος τίποτε δεν διορθώθηκε, απεναντίας, τα προβλήματα πολλαπλασιάστηκαν όπως και τα εξόχως προβληματικά λεωφορεία.
Όπως προκύπτει από τις φωτογραφίες τις οποίες δημοσιεύει σήμερα η Voria.gr σε ορισμένα λεωφορεία υπάρχουν σημαντικές αλλοιώσεις στις κολώνες του αμαξώματος οι οποίες συγκρατούν την οροφή του οχήματος καθώς και τα παράθυρα. Κάποιες είναι ετοιμόρροπες, άλλες είναι κομμένες ή έχουν σκουριάσει ενώ άλλες έχουν επιδιορθωθεί πρόχειρα με οξυγονοκόλληση, αλλά με κίνδυνο να σπάσουν, ακόμη και σε περίπτωση ενός μικροατυχήματος.
Σε άλλα λεωφορεία παρατηρούνται σημαντικές φθορές στα παράθυρα, ορισμένα από τα οποία είναι ετοιμόρροπα. Υπάρχει μάλιστα, λεωφορείο στο οποίο το παράθυρο συγκρατείται με αυτοκόλλητη ταινία!
Επίσης, σε αρκετά λεωφορεία οι πυροσβεστήρες είναι σε λάθος σημεία, ενώ σε αρκετούς έχει παρέλθει προ πολλού η ημερομηνία λήξης και συνεπώς είναι κατ’ ουσίας ανενεργοί.
Δεκάδες είναι και τα λεωφορεία με σαπίλες στις λαμαρίνας και σε διάφορα σημεία του αμαξώματος. Τέλος, πολύ περισσότερα είναι τα οχήματα των οποίων η μηχανική κατάσταση είναι οριακή – κινούμενες πηγές εκπομπής ρύπων.
Όλα αυτά γεννούν το ερώτημα «πως είναι δυνατόν τα συγκεκριμένα οχήματα να περνούν επιτυχώς από τους τεχνικούς ελέγχους του ΚΤΕΟ και να παραδίδονται προς χρήση στον ΟΑΣΘ;».
https://www.voria.gr/article/thessaloniki-epikindina-leoforia-tou-oasth-kindinos-gia-tous-epivates