Οι μεγάλες καθυστερήσεις …πάνε στη Βουλή -Ερώτηση Σ.Αναστασιάδη
Ερώτηση στη Βουλή για την εξυπηρέτηση του κοινού της Θεσσαλονίκης και τις μεγάλες καθυστερήσεις από τον ΟΑΣΘ κατέθεσε σήμερα ( 4 Φεβρουρίου 2019) ο βουλευτής ΝΔ Σάββας Αναστασιάδης
« Η κυβέρνηση ακολούθησε τακτική αποδόμησης του ΟΑΣΘ, αφού με την εσκεμμένη άρνηση καταβολής των κρατικών οφειλών δημιούργησε οικονομική ασφυξία και ….προχώρησε στην «κρατικοποίησή του» , υποσχόμενη καλύτερες υπηρεσίες και λιγότερες κρατικές δαπάνες. Σήμερα, 18 περίπου μήνες μετά, η κατάσταση της λειτουργίας του ΟΑΣΘ και η εξυπηρέτηση των πολιτών είναι κάτι παραπάνω από τραγική» Τα παραπάνω επισημαίνει ο Βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης της Ν.Δ. Σάββας Αναστασιάδης , στην ερώτηση που κατέθεσε προς Τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Σπίρτζη, τονίζοντας επιπλέον ότι η κατάσταση των λεωφορείων είναι κάκιστη και καθημερινά ακινητοποιούνται αρκετά από αυτά λόγω βλάβης στους δρόμους. « Το 2016 ο μέσος όρος των κυκλοφορούντων λεωφορείων ήταν 480 , ενώ το 2018 ήταν 360… Τα ετήσια έσοδα το 2016 ήταν 56 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το 2018 μειώθηκαν στα 35 εκατομμύρια ευρώ» Ρωτά, λοιπόν, τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών να απαντήσει για την κατάσταση στη οποία οδήγησε τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης; Ποιο είναι το ύψος των χρημάτων που έχει καταβάλλει η κυβέρνηση στον ΟΑΣΘ από την ημέρα «κρατικοποίησης» μέχρι σήμερα; Ποιο είναι το σχέδιο της κυβέρνησης για τις Αστικές Συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης;
Ακολουθεί η ερώτηση:
Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η-5303/4.2.2019
Προς: Τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Σπίρτζη
Θέμα: Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης
Η κυβέρνηση ακολούθησε τακτική αποδόμησης του ΟΑΣΘ, αφού με την εσκεμμένη άρνηση καταβολής των κρατικών οφειλών δημιούργησε οικονομική ασφυξία και αφού κατήγγειλε στη συνέχεια, ότι οι συγκοινωνίες ήταν άθλιες, ότι τα λεωφορεία ήταν παλαιά και ακατάλληλα για κυκλοφορία και ότι ο ΟΑΣΘ έπρεπε να έχει περισσότερα έσοδα για να καλύπτει τα έξοδά του, προχώρησε στην «κρατικοποίησή του» , υποσχόμενη καλύτερες υπηρεσίες και λιγότερες κρατικές δαπάνες.
Σήμερα, 18 περίπου μήνες μετά, η κατάσταση της λειτουργίας του ΟΑΣΘ και η εξυπηρέτηση των πολιτών είναι κάτι παραπάνω από τραγική.
Κάθε μέρα δρομολογούνται όλο και λιγότερα λεωφορεία , των οποίων η κατάσταση είναι κάκιστη και καθημερινά τίθενται εκτός λειτουργίας στους δρόμους.
Το 2016 ο μέσος όρος των κυκλοφορούντων λεωφορείων ήταν 480 , ενώ το 2018 ήταν 360 και ο μέσος όρος ηλικίας τους είναι πάνω από 18 έτη, μετά την παράταση απόσυρσης στα είκοσι τρία έτη , αντί για αγορά καινούργιων όπως υπόσχονταν πριν την << κρατικοποίηση>>.
Τα ετήσια έσοδα το 2016 ήταν 56 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το 2018 μειώθηκαν στα 35 εκατομμύρια ευρώ.
Οι πολίτες περιμένουν πολύ ώρα στις στάσεις, στιβάζονται στα λεωφορεία σαν σαρδέλες και εύλογα και δικαιολογημένα διαμαρτύρονται.
Επιπλέον η Διοίκηση εδραίωσε καθεστώς φόβου και διώξεων για τους μη «ημετέρους»
Αναδιοργάνωσε τις διευθύνσεις με άτομα χωρίς προσόντα , ενώ προέβη σε σωρεία αναθέσεων με αδιαφανείς διαδικασίες.
Η κατάσταση έφτασε στο απροχώρητο και προκάλεσε πριν από ένα μήνα την ομόθυμη αντίδραση όλων των Δημάρχων του Νομού Θεσσαλονίκης.
Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
- Τι απαντά για την κατάσταση στη οποία οδήγησε τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης;
- Τι απαντά για όσα αναφέρονται παραπάνω;
- Ποιο είναι το ύψος των χρημάτων που έχει καταβάλλει η κυβέρνηση στον ΟΑΣΘ από την ημέρα «κρατικοποίησης» μέχρι σήμερα;
- Ποιο είναι το σχέδιο της κυβέρνησης για τις Αστικές Συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης;
Αθήνα 4 Φεβρουαρίου 2019 Ο ερωτών βουλευτής
Σάββας Αναστασιάδης